Suoraan sisältöön

Iltapäivätoiminnan asiakasmaksut

Koulujen iltapäivätoiminta on maksullista: 

  • 100 e/kk, jos toiminta päättyy klo 16.00
  • 120 e/kk, jos toiminta päättyy klo 17.00.

Hae iltapäivätoiminnan maksun vähentämistä tai perimättä jättämistä

Huom! Koululaisten iltapäivätoiminnan huojennuksissa on ruuhkaa suuren hakijamäärän vuoksi. Viesteihin vastataan saapumisjärjestyksessä. Ethän lähetä samaa viestiä useampaan kertaan.

Lue asiakasmaksuohjeesta, millä perusteilla asiakasmaksu voidaan puolittaa tai jättää perimättä. 

Iltapäivätoiminnan huojennuslaskelmia käsitellään paraikaa, mutta vielä on pientä viivettä. Ethän lähetä samasta asiasta useampaa viestiä. Pahoittelemme viivettä.

Hakemuslomake ja ohje

Huom! Asiakas on vastuussa toimittamistaan hakemuksista liitteineen asiakasmaksuyksikköön (Hallintolaki 4 luku § 17 Asiakirjan lähettäjän vastuu).

Hakemuksen jättämisen aika

Hae maksun vähentämistä vasta, kun olet saanut päätöksen lapsen osallistumisesta iltapäivätoimintaan, mutta kuitenkin aikaisintaan elokuussa. Ennen elokuuta lähetettyjä hakemuksia ei käsitellä, koska hakemukseen tulee liittää ajantasaiset, eli elokuuta koskevat tulotiedot.

  • Jos haet maksuvähennystä joko koko lukuvuodelle tai vain syyslukukaudelle, hakemuksen pitää olla perillä viimeistään 31.12. 
  • Jos haet maksuvähennystä vain kevätlukukaudelle, hakemuksen pitää olla perillä viimeistään 31.5.

Hakemuksen ja liitteiden toimitustavat

  • lähetä lomake turvasähköpostilla
  • lähetä postitse Helsingin kaupunki, Kasvatus ja koulutus, asiakasmaksut ja laskutus,
    koululaisten iltapäivätoiminta, PL 51301, 00099 Helsingin kaupunki
  • tuomalla klo 8.00 - 16.00 käyntiosoitteeseen Töysänkatu 2 D, Vallila.

Ohje lomakkeen lähettämiseksi turvasähköpostilla

Lomakkeen voi lähettää turvasähköpostilla, johon tunnistaudutaan verkkopankkitunnuksella, mobiilivarmenteella tai sirullisella henkilökortilla. Tunnistautuminen toimii lomakkeen allekirjoituksena.

Lue ohjeet ja vältä lomakkeen lähettäminen tyhjänä:

  1. Lataa ja tallenna tältä verkkosivulta tarvitsemasi hakemuslomake tietokoneellesi.
  2. Sulje verkkoselaimen ikkuna, jossa lomake näkyy avattuna. Jos näyttöösi tulee ilmoitus ladatusta tiedostosta, älä avaa ilmoituksen kautta tiedostoa.
  3. Selaa esiin tietokoneesi tiedostoista tallentamasi lomake ja avaa se pdf-tiedostojen lukuohjelmalla. Internetistä voi tarvittaessa hankkia maksuttoman pdf-lukuohjelman.
  4. Täytä lomake ja tallenna se koululaisen nimellä, sukunimi_etunimi_asiakasmaksu.
    Sulje ja avaa lomake uudestaan. Tarkista, että tiedot ovat tallentuneet. Sulje lomake.
  1. Klikkaa verkkosivulla linkkiä, lähetä lomake turvasähköpostilla.
  2. Lisää sähköpostiosoitteesi lähettäjä-kenttään. Jatka tunnistaumiseen.
  3. Jatka prosessia, kunnes pääset Uusi viesti –näkymään. Lisää aihe-kenttään teksti Asiakasmaksu. Alareunassa Liitetiedostot-kohdassa paina Valitse tiedostot –painiketta. Selaa ja valitse tietokoneeltasi täyttämäsi lomake. Paina vielä Liitä-painiketta.
  4. Lopuksi paina Lähetä-painiketta.


30.08.2022 12:14