Suoraan sisältöön

Sähköinen asiointi

Helsingin sähköisen asioinnin sivuille asiointi.hel.fi on koottu kaupungin sähköiset palvelut.

Sivuston ylälaidassa on linkki "Kirjaudu asiointiin", josta aukeavat eri kirjautumisvaihtoehdot. Kirjauduttuasi palveluun voit esimerkiksi täyttää ja lähettää lomakkeita tai ilmoittautua kursseille.

Helsingin kaupungin tarjoamat sähköiset palvelut löytyvät alta linkkeinä. 

Neuvonta ja sähköisen asioinnin käytön tuki

Helsingin kaupungin sähköisen asioinnin käytön tuki, avoinna ma-pe klo 8-18, puh. 09 310 88800.  Tietoturvasyistä käytön tuessa ei nähdä soittajan, hakemuksen tai hakijan tietoja.

Helsingin kaupungin neuvonta, puh. 09 310 111 11, tietoa kaupungin palveluista
Muut kaupungin neuvontanumerot

Yritysten ja yhdistysten sähköinen asiointi

Yritykset ja yhdistykset voivat kirjautua sisään Katso-tunnisteilla. Linkki löytyy tämän sivun yläreunasta, kohdasta Kirjaudu asiointiin. Lisätietoa Katso-tunnisteista saa sivulta Kirjautuminen Katso-tunnuksilla.

Kun kirjaudut sisään ensimmäistä kertaa, sinua pyydetään rekisteröitymään. Rekisteröitymisen jälkeen saat käyttöön yrityksen tai yhdistyksen oman asiointikansion. 

Palvelun käyttö tapahtuu tunnistamisen jälkeen samalla tavalla kuin henkilöasiakkailla.

Ohjeet

Sähköisen asioinnin ohjeet (.pdf ,1 Mt). Ohjeissa on kuvakaappauksia sivuista.

Palaute asiointipalveluista

Kunkin sähköisen palvelun kuvaussivun oikeassa laidassa on linkki palautelomakkeeseen, jolla voi ottaa yhteyttä palvelun tarjoavaan toimialaan.



JAA
05.02.2020 10:05