Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
Barnatillsyningsmännen vid Helsingfors stads enhet för familjerättsliga frågor betjänar familjerna i Helsingfors i följande ärenden:
Broschyren om barnatillsyningsmännens tjänster finns på finska (PDF), svenska (PDF), engelska (PDF), arabiska (PDF), estniska (PDF), ryska (PDF) och somaliska (PDF).
Vårt serviceställe finns på adressen:
Estnäsgatan 2, 00170 Helsingfors
Karta, kommunikationer och tillgänglighet
PB 8620, 00099 Helsingfors stad
Serviceområde hela Helsingfors
Barnatillsyningsmännen är anträffbara endast via tidsbokning. I fader- och moderskapsfrågor betjänar barnatillsyningsmännen inom 1–2 veckor. I övriga avtalsfrågor om barn delar vi tyvärr inte tider under tiden 9.-31.1.2023 (normalt är väntetiden tre månader). Från och med 1.2.2023 är tidsbokningen öppen igen och då delar vi tider för mars -april.
Tidsbokning per telefon måndag, onsdag och fredag kl. 9–11 samt tisdag och torsdag klo 13-14, tfn 09 3104 4999 (endast i fader- och moderskapsärenden).
Mer om barnatillsyningsmännens och övriga tjänster vid skilsmässa i barnfamiljer kan du läsa här (på finska).
På grund av coronasituationen ber vi klienterna att komma till mötet först strax innan den bokade tiden.
Walk in -tjänsten i underhållsfrågor betjänar varje veckas tisdag mellan klo 9-11. Tjänsten är avsedd för föräldrar som har ett behov av att fortsätta ett tidsbundet underhållsavtal. Tjänsten är inte menad för föräldrar som kommer för att göra ett första underhållsavtal eller där föräldern har företagsverksamhet. Läs mer om walk in-tjänsten här (på finska).
Övervakade och stödda träffar mellan föräldern och barnet