Suoraan sisältöön

Mun- och tandhälsovårdens återuppringningstjänst

Hur fungerar vår telefontjänst?

När ni ringer mun- och tandhälsovårdens tidsbeställning, tfn. (09) 310 51400, hör ni ett inspelat meddelande. Ni ombeds först välja om ni vill bli betjänad på finska, svenska eller engelska.

Sedan ombeds ni välja ett av följande alternativ:

  • avbokning
  • akut vårdbehov (tandvärk eller olycksfall)
  • tidsbeställning
  • något annat.

Efter att ni har valt rätt alternativ överförs samtalet direkt till en kundtjänstmedarbetare. Om alla våra kundtjänstmedarbetare är upptagna kan ni be oss ringa tillbaka. Vi ringer er så fort som möjligt på det nummer som ni ringde ifrån eller ett annat nummer som ni angett.

Vår telefontjänst betjänar kunderna vardagar kl. 7–15.

Hörselskadade klienter som inte kan anlita återuppringningstjänsten kan med hjälp av tolk eller kontakttolkning ringa till växeln, tfn 09 310 5015, och be att bli förenad till munhälsovårdens tidsbeställning. Dessa samtal blir inte kvar i återuppringningstjänsten.

Brådskande ärenden på kvällar, veckoslut och helger

Vid värk, olycksfall och andra akuta situationer kan ni ringa jourmottagningen vid Kirurgiska sjukhuset, Kaserngatan 11-13, U-trappan, Helsingfors, som har öppet vardagar till kl. 21 och på veckoslut och helger kl. 8–21. Jouren på kvällar, veckoslut och helger överförs till HUS ansvar fr.o.m. 7.1.2019.

Tfn (09) 471 71110.


Ni kan också sköta ärenden med oss elektroniskt

Ni kan omboka eller avboka en tid eller bekräfta en förbokad mottagningstid även elektroniskt på adressen asiointi.hel.fi/halsovard

Mer information 
om tjänsten får ni av personalen inom mun- och tandhälsovården.



DELA
06.12.2019 08:32