Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
Tutustu huolellisesti hakuohjeisiin ja hanki tarvittavat taustatiedot sekä liitteet hakemuksen jättämistä varten. Myös hakemuksessa tarvittavat liitteet toimitetaan sähköisen asiointipalvelun kautta. Jos kaikkia tarvittavia liitteitä ei ole saatavilla hakuhetkellä, niin ne voi toimittaa sähköisesti myös varsinaisen hakemuksen jättämisen jälkeen.
Käytössä on yksi lomake kaikille avustusmuodoille:
Rekisteröityneiltä yhdistyksiltä/yhteisöiltä, yksityishenkilöiltä sekä työryhmien tilivastaavilta vaaditaan liitteenä tiliote tai muu pankin ilmoitus tilinomistajasta (uusi hakija tai muuttuneet pankkiyhteystiedot), josta tulee näkyä sekä tilinomistaja että tilinumero. Mikäli hakija liittää hakemukseen tiliotteensa, tilitapahtumat voi halutessaan peittää. Myönnettyä avustusta ei voida maksaa asiakirjan puuttuessa.
Toiminta-avustuksiin vaadittavat liitteet:
Monivuotisiin toiminta-avustuksiin vaadittavat liitteet:
Projektiavustuksiin vaadittavat liitteet:
Taiteen perusopetuksen avustuksiin vaadittavat liitteet:
Kehittämisavustuksiin ja Helsingin mallin avustuksiin vaadittavat liitteet:
Käytössä on yksi lomake kaikille avustusmuodoille: Kulttuuri, taide- ja kulttuuriavustushakemus
Sähköisen asioinnin neuvonta auttaa www.asiointi.hel.fi-sivujen käytössä: puh. 09 310 88800 (ma-pe klo 8-18)
Sähköinen asiointipalvelu vaatii tunnistautumista ja rekisteröitymistä. Jotta voit käyttää asiointipalvelua, sinun tulee kirjautua asiointipalveluun pankkitunnuksella, mobiilivarmenteella, varmennekortilla tai yrityksen ja yhteisön Suomi.fi-valtuuksilla (yhdistyksen pankkitunnuksia ei voi käyttää).
Sinua pyydetään rekisteröitymään ensimmäisellä käyttökerralla, jonka jälkeen saat käyttöösi oman asiointikansion.
Palvelu toimii Internet Explorer-, Firefox- ja Chrome-selaimilla mutta ei Safari-selaimella. Palvelun käyttö vaatii lisäksi, että selaimessasi on Java Script -tuki päällä.
Ohjeita teknisiin ongelmatilanteisiin
Sähköinen hakemus koostuu seuraavista osioista:
1. Hakijan perustiedot
Jos olet aiemmin hakenut avustusta, asiointipalveluun tallennetut tiedot voi hakea lomakkeelle.
Jos olet uusi hakija tai rekisterinumeroa tai Y-tunnusta ei ole, täytä tarvittavat tiedot (henkilön sukunimi, etunimi, henkilötunnus tai yhteisön rekisterinumero, Y-tunnus, nimi, rekisteröimispäivä, perustamisvuosi, kotipaikka, www-sivut, osoite, yhteyshenkilö, sähköpostiosoite, toimihenkilö(t) ja pankkiyhteystiedot) lomakkeelle.
Perustietoihin täytetään vuosi, jolle haet avustusta, sekä hakijan tyyppi (yksityishenkilö, rekisteröitynyt yhteisö, rekisteröitynyt työryhmä)
2. Haettava avustus
3. Toiminta
4. Talousarvio
5. Lisätiedot ja liitteet
Tähän voit tarvittaessa kirjoittaa lisätietoja tai muita perusteluja hakemukseen liittyen tai ilmoittaa perustietoihin tulleista muutoksista.
Uusilta hakijoilta tai pankkiyhteystietojen muutuessa vaaditaan liitteenä tiliote tai muu asiakirja, josta selviää tilinomistajan nimi ja tilinumero. Mikäli hakija liittää hakemukseen tiliotteensa, tilitapahtumat voi halutessaan peittää.
Hakijakohtaiset liitteet (tiliote, säännöt, toimintasuunnitelma, talousarvio, tilinpäätös, toimintakertomus, tilintarkastuskertomus, vuosikokouksen pöytäkirja) ovat saman rekisteröidyn hakijan kaikkien avustushakemusten käytössä eli samaa liitettä ei tarvitse toimittaa kuin yhden avustushakemuksen liitteenä.
Katso kaikki vaaditut liitteet tämän sivun yläosasta.
Hae liite Valitse tiedosto- toimintoa käyttäen ja tallenna liite hakemukseesi painamalla Liitä-painiketta. Yhden liitteen maksimikoko on 20 Mt. Huomioithan, ettei liitteitä voi tallentaa luonnokseen.
6. Tietojen vahvistus
Lomakkeen viimeisessä osiossa on vielä hyvä tutustua kaupungin varoista myönnettävien avustusten ehtoihin.
Hakemuksen lähettäminen edellyttää ehtojen hyväksymistä ja annettujen tietojen vakuuttamista oikeiksi.
Hakemuksen lähettäminen tapahtuu klikkaamalla osion lopussa olevaa Lähetä-painiketta. Ennen lomakkeen lähettämistä on hyvä tarkistaa hakemuksen tiedot ja varmistaa, että kaikki vaaditut liitteet ovat tallennettu hakemukseen.
Voit myös tallettaa hakemuksen luonnokseksi, jolloin voit palata täyttämään hakemusta myöhemmin. Huomioithan, ettei liitteitä voi tallentaa luonnokseen. Hakemuksesi tallentuu omaan asiointikansioosi Helsingin kaupungin Sähköinen asiointi –palvelussa.
Lähetä hakemuksesi viimeistään klo 16 mennessä haun päättymispäivänä. Tarkista hakuajat huolellisesti. On suositeltavaa lähettää hakemus jo ennen viimeistä hakupäivää, sillä viimeisenä hakupäivänä palvelussa saattaa olla ruuhkaa.
Muutoksista tulee ilmoittaa välittömästi ilmoittaa Helsingin kaupungin kulttuuri- ja vapaa-ajan toimialalle.
Avustushakemus tehdään Helsingin kaupungin Sähköinen asiointi –palvelun kautta. Poikkeustapauksessa avustushakemuksen voi toimittaa myös postitse osoitteeseen:
Helsingin kaupungin kirjaamo
Kulttuuri- ja vapaa-aika/Kulttuurin edistäminen
PL 10
00099 HELSINGIN KAUPUNKI
(Käyntiosoite: Kaupungintalo, Pohjoisesplanadi 11–13).
Hae kulttuurin avustuksia Sähköinen asiointi –palvelussa (asiointi.hel.fi)
Kuva: Helsingin kaupungin aineistopankki