Hoppa till innehållet

Elektroniska tjänster och telefontjänster


Du kan sköta till rådgivningsärenden elektroniskt, i chatt eller per telefon. 

Läs mer om rådgivningens kontaktkanaler här.


Föräldrar bokar tid till en hälsovårdare via e-tjänsterna när barn leker bredvid.

Börja använda Maisa


Social- och hälsovårdstjänsterna elektroniskt på fickan

Maisa är en ny kanal med e-tjänster för klienterna inom social- och hälsovårdstjänsterna i Helsingfors.

Öppna Maisa på webben www.maisa.fi eller ladda ner den avgiftsfria Maisa-mobilappen i din telefon från appbutiken för iOS eller Android!

Obs! Hälsovårdspersonalen svarar vanligtvis på ett meddelande som du skickat via Maisa inom tre vardagar. För tillfället (hösten 2021) dröjer svar längre än normalt. Skicka inte ett nytt meddelande angående samma ärende.

Läs mer om Maisa



Omaolo

Omaolo.fi är en elektronisk tjänst för oss alla. Tjänsten hjälper dig att främja din hälsa och ditt välmående tillsammans med professionella. Det är lätt att använda Omaolo och du behöver inte köa till tjänster eller besök.



28.05.2021 15:24