Suoraan sisältöön

Kontakt med hälsostationen

Du kan kontakta hälsostationen elektroniskt. Vi svarar till dig snarast möjligt under hälsostationens öppettider.

Hur behandlingen av ärendet fortskrider:

Som klient vid vilken hälsostation som helst kan du när som helst berätta för oss elektroniskt vad du behöver hjälp med. Vi svarar till dig snarast möjligt under hälsostationens öppettider. På kontakter vardagar före kl. 16 svarar vi under samma dag.

Du får ett sms när vi har svarat dig. Om du inte får ett sms, vänligen ta kontakt med oss per telefon.

Information om hälsocentralsjouren hittar du på den här sidan under Läs mer.

Hjälp fås dygnet runt från numret 112 i allvarliga och livshotande sjukdoms- och olycksfall.

Om du inte tidigare har använt hälsostationens e-tjänster, gör så här:

1.Identifiera dig i tjänsten med nätbankskoder eller mobilcertifikat.
2.När du för första gången loggar in på Helsingfors e-tjänster ska du registrera dig och ge din e-postadress eller ditt mobilnummer. Kryssa för att du vill motta meddelanden både per e-post och per SMS under punkten Meddelanden.
3.Fyll i formuläret för samtycke till e-tjänster. Kryssa för Jag vill få SMS (kan också innehålla patientuppgifter) så att du kan få besked per SMS om inkomna meddelanden från oss.
4.Välj Kontakt med Tölö/Vallgårds hälsostation i vyn som öppnas och fyll i den.

Om du redan tidigare har använt hälsostationens e-tjänster, gör så här:

1.Identifiera dig i tjänsten med nätbankskoder eller mobilcertifikat. Inloggning sker på Elektronisk ärendehantering > Gå till blanketten.
2.Fyll i kontaktblanketten.

Uträttande av ärenden för barn, make, maka eller annan anhörig

För att kunna uträtta ärenden elektroniskt på en annan persons vägnar ska du fylla i avtalet om/samtycket till e-tjänster. Dessutom behövs en fullmakt om den anhörige som du uträttar ärenden för har fyllt 18 år. Du kan skriva ut formulären via länkarna under Ytterligare upplysningar. Ta de undertecknade blanketterna med dig när du kommer till hälsostationen.

Ytterligare upplysningar:

Avtal om eller samtycke till elektronisk ärendehantering krävs.

E-tjänster

 Fyll i blanketten »


Kräver identifiering

Förutsättningar för användning:

Att använda tjänsten kräver autentisering antigen med personliga bankkoder eller med mobil id.

Tjänsten tillgänglig dygnet runt varje dag

Tillgängliga språk:

engelska

Verksamhetsställen och kontaktinformation:



För tjänsten svarar:

Social- och hälsovårdssektorn

Suomeksi » | På svenska | In English »

DELA