Suomi | Svenska | English
Selkokieli | Lättläst språk
Viittomakieli | Teckenspråk
Suomi | Svenska | English | Pусский | Deutsch | 日本語
Suomi | Svenska | English | Eesti keel | Français | Pусский | Soomaali | Türkçe | Español | بالعربية | 中文 | فارسی
När du loggar in första gången och registrerar dig får du en personlig ärendemapp till ditt förfogande. Företag och sammanslutningar får organisationens ärendemapp till förfogande.
I ärendemappen sparas de flesta händelser som gäller olika ärenden, såsom t.ex. insända ansökningar, utkast, meddelanden, beslut och kompletteringar.
Det finns emellertid händelser som inte sparas i mappen. På beskrivningssidorna för respektive tjänst finns rubriken Tjänstens information. Där kan du se om uppgifterna som gäller tjänsten i fråga kommer att sparas i ärendemappen.
På framsidan ser du nyaste händelserna i ärendemappen. Observera att det dröjer ett tag innan ärendemappen uppdateras. En blankett som du har sänt in syns alltså inte genast i ärendemappen, utan med en viss fördröjning.
I ärendemappen kan du följa med hur behandlingen av ditt ärende framskrider. Du kan också vara i kontakt elektroniskt med den person som sköter ditt ärende. I din ärendemapp kan du
Under rubriken Bilagor ser du filnamnen på de bilagor som du har sänt. Bilagor kan tills vidare inte öppnas via e-tjänsten.
Du får ett meddelande i din e-post och/eller textmeddelande om alla nya händelser i ärendemappen.