Helsingfors sysselsättningstjänster, Böle

Du kan uträtta ärenden vid Helsingfors sysselsättningstjänsters verksamhetsställen i Böle utan att boka tid.

Du kan uträtta ärenden vid Helsingfors sysselsättningstjänsters verksamhetsställe i Böle utan tidsbokning.

Sakkunniga inom rådgivning står till ditt förfogande under hela öppettiden. I lokalen finns datorer och skrivare som du kan använda för att söka arbete och utbildning samt för att använda E-tjänster.

Rådgivningen vid verksamhetsstället i Böle har begränsats till rådgivning som gäller myndighetstjänster och -ärenden. Dessutom har kunderna möjlighet att i entréhallen söka arbete och information på egen hand med hjälp av datorer som är avsedda för kunder.

Helsingfors sysselsättningstjänsters verksamhetsställe i Böle (Bangårdsgatan 7) stängs permanent från och med den 1 november 2024. Våra rådgivningstjänster utan tidsbokning fortsätter på verksamhetsställena i Kampen (Malmgatan 34) och Östra centrum (Kundgatan 3 A) mån.-fre. kl. 9-16. Statens arbets- och näringsbyråer betjänar sina egna kunder fram till slutet av 2024 på verksamhetsstället i Böle.

Kontaktuppgifter

Bangårdsvägen 7, 00520 Helsingfors Visa tillgänglighetsuppgifter Visa plats på servicekartan

Gäller tills vidare:
– mån-fre 9.00-16.00
– lör-sön stängt
Telefontjänst:
– mån-fre 9.00-15.00
– lör-sön stängt
Palvelut ajanvarauksella:
– mån-fre 9.00-16.00 med tidsbeställning
– lör-sön stängt

engelska, finska, svenska
PB 51, 00099 Helsingfors stad

Plats

Bangårdsvägen 7, 00520 Helsingfors
Plats på kartan - Öppna kartan i större format(Länk leder till extern tjänst)

Rutten till huvudingången

  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är ojämn samt belyst.
  • På rutten finns minst 4 trappsteg.
  • På rutten finns en över 6 m lång brant ramp utan avsats.

Huvudingången

  • Ingången är lätt att urskilja och belyst.
  • Dörrarna vid ingången är lätta att urskilja. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren är tung eller annars svår att öppna.
  • Vid ingången finns trösklar som är över 2 cm höga.

I lokalen

  • Servicepunkten finns på samma plan som ingången.
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Vid servicepunkten finns trösklar som är över 2 cm höga.
  • Dörrarna vid servicepunkten är svåra att överblicka. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • I servicestället finns en toalett som har angetts som tillgänglig på samma plan som servicestället. Dörren till toaletten är svår att öppna och stänga.