Kaupunginhallitukselta lausunnot HSY:n ja HSL:n suunnitelmista vuosille 2023-25 sekä valtioneuvoston asetusluonnokseen, joka koskee koronaepidemiasta aiheutuvia lisäkustannuksia

Kaupunginhallitus antoi myös lausunnon sosiaali- ja terveysministeriölle liittyen valtioneuvoston asetusluonnokseen, joka koskee koronaepidemiasta aiheutuneita l

Helsingin kaupunginhallitus päätti antaa kokouksessaan 29.8. lausunnon Helsingin seudun ympäristöpalvelut -kuntayhtymän alustavasta talous- ja toimintasuunnitelmasta 2023–2025, jätehuollon ja vesihuollon investointiohjelmista 2023–2032 sekä HSY:n jätehuollon ja vesihuollon strategioista 2030.

Kaupunginhallitus antoi lausunnon myös Helsingin seudun liikenne -kuntayhtymän alustavasta toiminta- ja taloussuunnitelmasta vuosille 2023–2025.

Lisäksi kaupunginhallitus antoi lausuntonsa sosiaali- ja terveysministeriölle luonnoksesta valtioneuvoston asetukseksi valtionavustuksesta eräisiin julkiselle sosiaali- ja terveydenhuollolle covid-19-epidemiasta aiheutuviin lisäkustannuksiin vuonna 2022.

Jollaksen kaavamuutosesitys etenee valtuustoon

Kaupunginhallitus päätti esittää kaupunginvaltuustolle Laajasalon Jollaksen aluetta koskevan asemakaavamuutoksen hyväksymistä. Kaavaratkaisu koskee Hämeenapajantien, Puhuritien ja Puuskakujan varsien kiinteistöjä sekä kaupungin omistuksessa olevaa lähivirkistysaluetta. Se mahdollistaa alueen tonttien sekä Puhuritien eteläpuolisen nykyisen VL-alueen täydennysrakentamisen olevaan ympäristöön sopivalla asuinrakentamisella ja turvaa metsä- ja puustoinen verkosto -suunnitelman (2019) mukaisen yhteyden Laajasalon Jollaksessa.

Kaavaratkaisu etenee kaupunginvaltuuston päätettäväksi.

Kaikki kaupunginhallituksen kokouksen päätökset ovat luettavissa päätöstiedotteet-sivulla. Päätöstiedote on luettavissa siihen saakka, kun pöytäkirja ilmestyy. Kaupunginhallituksen pöytäkirjat ovat luettavissa täällä.