Palautteiden käsittelyssä ruuhkaa kaupunkiympäristön toimialalla

Poikkeuskevät on ruuhkauttanut kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelua. Asiakaspalautteisiin pystytään vastaamaan sen vuoksi tavallista hitaammin.
Arkistokuva Hesperian puistosta.

Puistot ja muut Helsingin virkistysalueet ovat olleet kuluneen kevään ja kesän aikana poikkeuksellisen ahkerassa käytössä. Näiden alueiden kunnossapitoa suunnittelee ja tilaa joukko asiantuntijoita, joille kevät on ollut hyvin kiireinen, sillä työtehtäviä kertyy nyt normaalia enemmän. Asiakaspalautteisiin pystytään vastaamaan sen vuoksi tavallista hitaammin.

Poikkeuskevät on ruuhkauttanut myös kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelua. Asukkaiden lähettämien viestien määrä on kasvanut, ja vastausta joutuu nyt odottamaan tavallista kauemmin myös asiakaspalvelusta.

Viime kesäkuussa kaupunkiympäristön asiakaspalvelu otti vastaan 1200 puhelua, 400 sähköpostiviestiä ja 250 palautejärjestelmän viestiä enemmän kuin kesäkuussa 2019. Merkittävä osa näistä viesteistä liittyi puistojen ja viheralueiden ylläpitoon.

Tavoitteena on kuormittuneessakin tilanteessa vastata palautteisiin mahdollisimman nopeasti.

Helsingin kaupungin palautejärjestelmä toimii normaalisti, löydät sen osoitteesta

hel.fi/palaute