På denna webbplats
Ett gemensamt Helsingfors – vad är den visuella identiteten? Vad är handboken för visuell identitet?
Inramade logotyp, texttyper, färger, grafiska element och layout
Digitala tjänster, utrymme, skyltar, uppdrag, hjälp till planering, för stadens anställda
Färdiga element eller filer till hjälp för att planera eller genomföra.
Den förnyade handboken för visuell identitet
Identiteten har inte ändrats. Innehållet har delats i fem avsnitt, texterna har förtydligats och förkortats. Det finns flera bilder och mer av det visuella. Vi tar gärna emot utvecklingsförslag per e-post marketing@hel.fi(Länk öppnar standardprogram för e-post)
Visualisering av information
Med hjälp av den nya handboken kan du skapa tydliga, överskådliga visualiseringar som följer Helsingfors stads kommunikations visuella linje. Med hjälp av den identifierar du när visualisering överhuvudtaget behövs och när det räcker med bara texter och fotografier.