Målet med stadens visuella identitet är att bygga en enhetlig och igenkännbar Helsingforsbild. Anvisningen för den visuella identiteten berättar vilka element identiteten består av och hur elementen ska användas i olika situationer och applikationer. Inom anvisningens villkor kan du skapa igenkännbara, ändamålsenliga och visuellt högkvalitativa lösningar.
Se: Snabbguide till Helsingfors visuella identitet
Längd 8 min
Låt dig inspireras av Helsingfors visuella identitet och lär dig hur du ska tillämpa den. Videon presenterar de olika elementen i identiteten och exempel på hur de kan användas till att skapa enhetlig marknadsföring och kommunikation som motsvarar Helsingfors varumärke.
- Alla synliga och igenkännbara element i organisationen bygger upp den visuella identiteten.
- Den visuella identiteten gör varumärket synligt.
- Den visuella identiteten används i såväl den externa som den interna kommunikationen.
- Den visuella identiteten skapar ett bildspråk till stöd för budskapen och för att skapa mervärde.
- En enhetlig visuell identitet ger stadsborna och stadens olika intressegrupper en tydlig bild på vilka tjänster som tillhandahålls av staden.
- En enhetlig visuell identitet är ett effektivt och kostnadseffektivt sätt att bygga den eftersträvade Helsingforsbilden.
- Inom stadsorganisationen harmoniserar en enhetlig visuell identitet den enorma variationen i stadens olika funktioner.
- Tack vare identiteten är budskapet om Helsingfors lättare att förstå och enhetligare.
- Den enhetliga visuella identiteten och den högkvalitativa visuella kommunikationen främjar konkret ett av Helsingfors stads nyckelteman, design.