Tandvårdschatten blir en del av stadens social- och hälsovårdschatt

Helsingfors tandvårdschatt har sammanslagits med chatten för stadens övriga social- och hälsovårdstjänster. Till samma behändiga tjänst hör exempelvis hälsostationernas chattjänster och Seniorinfo.
Suutarilan hammashoitola.
I fortsättningen kommer tandhälsovårdens chatt att vara tillgänglig på den bekanta adressen hel.fi/tandvard. Bild: Virpi Velin

På chattens öppningssida kan du fråga råd om tand- och munproblem och tandvårdstjänster. Vid behov styrs du automatiskt till livechatten där en person från kundtjänsten ger mer detaljerade råd och vägledning.

Chattbotten är tillgänglig dygnet runt 24/7. Livechatten är öppen vardagar kl. 8–15.

Det är inte möjligt att boka tid i tandvårdens chatt. Boka tid till tandkliniken per telefon på numret 09 310 51400 eller i Maisa-tjänsten (maisa.fi(Länk leder till extern tjänst)).

Du kan göra en symtombedömning för tänder och mun på omaolo.fi(Länk leder till extern tjänst).Vid behov får du kontakt med  en yrkesperson på vardagar.

I fortsättningen kommer tandhälsovårdens chatt att vara tillgänglig på den bekanta adressen hel.fi/tandvard.