Ratikoille ja pyörille sujuvampi kulku
Caloniuksenkadulla tehdyt parannukset sujuvoittavat raitio- ja pyöräliikennettä. Raitioliikenne Runeberginkadun suuntaan kulkee nyt omalla korotetulla kaistallaan. Mechelininkadun suuntaan autokaista ja raitiotie ovat edelleen samalla kaistalla, mutta reunatuki estää autoja päätymästä vastaantulevalle raitiotielle.
Raitiotiekiskot on uusittu. Maailman tilanteesta johtuvien metallituotteiden toimitusepävarmuuksien takia ajolankoja ja kannatinvaijereita ei tässä yhteydessä purettu ja uusittu.
Kadun kumpaankin reunaan on rakennettu yksisuuntainen pyöräväylä koko kadun pituudelta.
Vuoden 1926 vesiputki sai lähteä
Perusparannuksessa uusittiin lisäksi vesi- ja viemäriputket, sadevesiviemärit ja ulkovalaistus, kaapelit ja suojaputket sähkö-, ulkovalo-, liikennevalo- sekä tietoliikennekaapeleille ja kadun pintarakenteet eli kiveys ja asfaltti. Autokaistalla nupukivet korvattiin asfaltilla, mikä vähentää liikenteen melua.
Caloniuksenkadun vesihuolto oli peräisin 1900-luvun alkupuolelta. Runkovesiputki oli rakennettu vuonna 1926.
Kadun pohjoisreunalle jää 18 pysäköintipaikkaa. Eteläreunalta poistui 28 paikkaa.
Runeberginkadun puoleisessa päässä poistettiin yksi huonokuntoinen puu ja istutettiin kaksi uutta puuta. Vanhoja katupuita säilyy lisäksi neljä kappaletta.
Katuvalaisimia uusitaan vielä talven mittaan yöaikaan.
Kasin katutyöt jatkuu Töölössä
Kasin katutyöt jatkuu Töölössä Runeberginkadun alueella. Töiden etenemistä voi seurata Facebookissa facebook.com/kasinkatutyot(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) sekä verkkosivulla www.kasinkatutyot.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).