Helsingille uusi yhtenäinen verkkokauppa-alusta

Helsingin kaupunki rakentaa tänä vuonna uuden verkkokauppa-alustan.
Mies istuu metrossa ja selailee kannettavaa tietokonetta ja puhelinta.

Helsingin kaupunki rakentaa tänä vuonna verkkokauppa-alustan. Uudella verkkokaupparatkaisulla tavoitellaan helppokäyttöistä palvelua. Samalla halutaan parantaa kaupungin palvelujen näkyvyyttä ja löydettävyyttä verkossa sekä selkeytää asiointi- ja maksamisprosessia.

Kaupunki haluaa tuoda palveluja entistä paremmin saataville ja mahdollistaa samalla modernin, turvallisen ja kustannustehokkaan maksamisen verkossa. ”Teimme pitkän selvitystyön kannattaako uudistamiseen ryhtyä. Keskeisin tarve muutokseen on tilaamisen ja maksamisen mahdollistaminen verkossa ja ostamisen sujuvoittaminen", kertoo hankkeesta Helsingin kaupungilla vastaava Jarkko Siren Talpasta.

"Tavoitteena on, että verkkokaupassa ostoprosessi on Helsingin palveluja käyttävälle mahdollisimman yhtenäinen ja sujuva, hankki sitten asukaspysäköintiä tai varasi lapselleen paikkaa kesäleiriltä. Tekeillä oleva ratkaisu helpottaa myös palvelujen tuottajien mahdollisuuksia rakentaa palvelulleen toimiva verkkokauppa, jos sitä ei vielä ole."

Helsingin verkkokaupan toteutuksesta vastaavat Helsingin kaupungin taloushallintopalveluliikelaitos (Talpa) ja Ambientia Group Oy.

Lisätietoja:

Helsingin kaupunki
Jarkko Siren, projektipäällikkö

jarkko.siren@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman), puh. +358 40 5209 306

Ambientia Group Oy
Sami Pippuri, Julkisen sektorin liiketoimintajohtaja
sami.pippuri@ambientia.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman), puh. +358 41 430 4128