- Palvelukeskus Helsingissä tehdään monella sektorilla erittäin tärkeää ja arvokasta työtä helsinkiläisten hyvinvoinnin ja sujuvan arjen mahdollistamiseksi. On hienoa päästä mukaan osaksi tätä osaavaa tiimiä. Uskon, että voin laaja-alaisesti hyödyntää vuosien varrella kertynyttä osaamista uudessa tehtävässäni ja oppia myös uutta, Hoffström sanoo.
Toimitusjohtaja johtaa ja kehittää liikelaitoksen toimintaa ennakoiden alalla ja asiakastarpeissa tapahtuvia muutoksia. Hän vastaa toiminnan strategisesta ohjauksesta, suorituskyvyn ja toiminnan tuloksellisuudesta sekä siitä, että liikelaitos saavuttaa sille asetetut tavoitteet.
Uutena toimitusjohtajana Hoffström pääsee suoraan mukaan muutosvaiheeseen, kun esimerkiksi Helsingin kaupungin ruokatuotannon tulevaisuutta pohditaan ja inflaatio ja sähköntuotanto sekä myös työntekijöiden saatavuus aiheuttavat kaikki haasteita tulevan suunnitteluun.
- Elämme varsin erikoista aikaa, mikä vaikuttaa myös Palvelukeskuksen toimintaan ja toimintaympäristöön. Tämä haastaa meitä reagoimaan tilanteisiin ja mahdollisiin muutoksiin suhteellisen nopeasti. Tilanne koskettaa koko työyhteisöä ja edellyttää hyvää ja avointa yhteistyötä ihan meiltä jokaiselta, Hoffström summaa.
Palvelukeskus Helsingin toimitusjohtajan virkaa haki yhteensä 32 hakijaa. Virassa on kuuden kuukauden koeaika.
Palvelukeskus Helsinki on Helsingin kaupungin liikelaitos, joka tuottaa ruoka-, puhtaus- ja aulapalveluja sekä puhelin- ja hyvinvointipalveluja kaupungin toimialoille. Palvelukeskuksessa on 1600 työntekijää lähes 500 toimipaikassa eri puolilla Helsinkiä.