Palvelukeskusten markkinointikampanja näkyy katukuvassa

Palvelukeskukset tarjoavat monipuolista tekemistä ikääntyneille ja työttömille. Kampanjalla halutaan nostaa toimintaa esiin.
Tanssiva pari palvelukeskuksessa.
Palvelukeskukset tarjoavat niin tekemistä kuin vertaistukeakin. Kuva: Henri Vogt

Kampanja näkyy 8.–14.4. ulkomainonnassa, sosiaalisessa mediassa, kaupungin omissa toimipisteissä, urheiluhalleilla sekä Alepoissa ja Alkoissa. Kampanjan tavoitteena on lisätä palvelukeskusten näkyvyyttä ja houkutella uusia asiakkaita.

”Palvelukeskusten asiakasmäärät laskivat koronarajoitusten aikana, eivätkä ole palautuneet ennalleen. Palvelukeskuksissa on kuitenkin paljon mielekästä tekemistä ja tukea elämän eri tilanteisiin.  Ajattelen, että palvelukeskusten tulisi olla palveluna yhtä tunnettu kuin päiväkotien tai terveysasemien”, kertoo kampanjan projektipäällikkö Maarit Ajalin.

Palvelukeskus on avoin kohtaamispaikka helsinkiläisille eläkeläisille ja työttömille, jotka kaipaavat juttuseuraa, tekemistä tai tukea arkeen. Helsingissä on yhteensä 15 palvelukeskusta eri puolilla kaupunkia.

Jokaisesta palvelukeskuksesta löytyy harrastuksia, tapahtumia, vertaistukea, neuvontaa, lounasravintola ja kuntosali. Tiloihin ja toimintaan voi tulla tutustumaan ilman ilmoittautumista.

Palvelukeskuksista myös Mielenterveyttä tukevia senioripalveluita

Palvelukeskustoimintaa kehitetään yhteistyössä Kestävän kasvun hankkeen kanssa. Yhtenä lisänä on Mielenterveyttä tukeviin senioripalveluihin kuuluvat vertaistukiryhmät Kööri, Peesi, Vire ja Toivo, jotka alkavat aina helmikuussa ja syyskuussa. Lisäksi vahvempaa tukea mielenterveyteen tai päihteiden käytön hallintaan tarjoaa kotiin tuotava sosiaalinen kuntoutus Tsemppi.

Uutisen alta voit ladata tulostettavat A3 ja A4 -julisteet ja osallistua kampanjaan. Voit pitää julisteita näkyvillä niin pitkään kuin haluat.

Kohtaamisiin!

Kestävän kasvun hankkeen rahoitus saadaan EU:n kertaluonteisesta elpymisvälineestä (Next Generation EU).