Rådgivningsroboten NeRo svarar på barnfamiljens frågor 24 timmar i dygnet

Rådgivningsbyråns chattbot NeRo betjänar igen. Du kan ställa rådgivningsroboten NeRo frågor du undrat om när det bäst passar för dig.
Lapsiperheen vanhemmat tietokoneella.

Rådgivningsbyråns chattbot NeRo betjänar igen. Du kan ställa rådgivningsroboten NeRo frågor du undrat om när det bäst passar för dig. Rådgivningsroboten NeRo ger svar till rådgivningsbyråns kunder dygnet runt.

En hälsovårdare finns på plats på Helsingfors rådgivningsbyrås chattjänst som bekant vardagar klockan 10–14. Under denna tid kan du berätta för NeRo att du vill tala med en hälsovårdare. I chatten kan du tala med hälsovårdaren anonymt. Vid behov kan hälsovårdaren även be dig om att identifiera dig så du kan sköta dina personliga ärenden när hälsovårdaren finns på plats.

Rådgivningsbyråns chattbot finns på adressen: www.hel.fi/neuvolat. Tills vidare betjänar NeRo enbart på finska.

Vänligen beakta att NeRo inte nödvändigtvis kan svara på alla frågor, men frågor du ställer hjälper NeRo att lära sig mer och mer hela tiden.

Du kan kontakta din egen hälsovårdare även genom E-tjänster www.maisa.fi(Länk leder till extern tjänst)

Rådgivningsbyråns telefontjänst har öppet vardagar klockan 8–14 tfn 09 310 55530(Link startar ett telefonsamtal).

I brådskande ärenden var vänlig och kontakta din hälsostation (sjukdomsärenden) eller under jourtiden journumret 116 117.

Bild: Mari Huhtanen