
Asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti otettiin käyttöön perjantain ja lauantain välisenä yönä lapsiperheiden sosiaalipalveluissa, lastensuojelussa, nuorten ja aikuisten sosiaalipalveluissa, sosiaali- ja kriisipäivystyksessä sekä asumisen tuessa. Uusia Apotti-käyttäjiä tuli tämän käyttöönoton myötä 2100. Suurin osa Helsingin sotesta siirtyi käyttämään Apotti keväällä 2021.
Apotti-järjestelmä on nyt käytössä kaikissa sosiaali- ja terveystoimialan palveluissa. Käyttöönotto oli järjestyksessään kolmas Helsingin sosiaali- ja terveystoimialalla.
Järjestelmän kehittäminen yhteistyössä Apotti Oy:n sekä muiden Apottia käyttävien tahojen kanssa jatkuu käyttöönoton jälkeenkin.
− Teemme tiivistä yhteistyötä Helsingin, Kauniaisten ja Keravan kanssa, jotta käyttöönottovaihe sujuisi mahdollisimman hyvin ja mahdollisesti esiin tulevat haasteet ratkaistaisiin nopeasti, kertoo Oy Apotti Ab:n toimitusjohtaja Hannu Välimäki.
Apotti-asiakas- ja potilastietojärjestelmä on käytössä Helsingin, Vantaan, Kauniaisten ja Keravan sosiaali- ja terveydenhuollon palveluissa sekä HUSin erikoissairaanhoidossa.
Maisan digipalvelut laajenevat
Apotti-järjestelmän Maisa-asiakasportaali on henkilökohtainen, maksuton ja suojattu digitaalinen kanava ammattilaisen ja kuntalaisen välillä. Helsinkiläiset ovat voineet käyttää Maisaa viime keväästä asti, jolloin Apotti otettiin käyttöön terveyspalveluissa.
Maisa-asioinnin mahdollisuudet laajenivat entisestään viimeisimmän käyttöönoton myötä.
Tutustu Maisaan ja ota se käyttöön!
Maisa
Katso, miten käyttöönotto vaikuttaa palveluihin:
Apotti ja Maisa käyttöön, mikä muuttuu palveluissa?
Seuraa käyttöönottoa verkossa ajalla 6.-10.11.2021:
Käyttöönoton seuranta
Kuva: Jussi Hellsten