Kaupunginhallitus asetti digitalisaatiotoimikunnan toimikaudeksi 2023–2025

Kaupunginhallitus päätti kokouksessaan 13. marraskuuta digitalisaatiotoimikunnan asettamisesta toimikaudeksi 2023–2025. Toimikunnan tehtävänä on muun muassa seurata ja edistää kaupungin ja sen toimialojen digitalisaatiokehitystä sekä muutosohjelmien ja niiden hyötyjen toteutumista.
Opastekyltti kaupunginhallituksen istuntosaliin.
Toimikunnan tehtäviin kuuluu edistää kaupungin digitalisaatiokehitystä. Kuva: Sakari Röyskö

Digitalisaatiotoimikuntaan nimettävät jäsenet ovat kuntalain mukaisia kaupungin luottamushenkilöitä. Puheenjohtajana toimii Pekka Pirkkala (kok.) ja varapuheenjohtajana Mira-Veera Auer (vas.).

Lisäksi kokouksessaan kaupunginhallitus kumosi tekemänsä päätöksen kaupungin muiden toimielinten kuin kaupunginvaltuuston sähköisistä kokouksista 1.1.2024 alkaen. Kaupunginhallitus päätti, että jokainen toimielin voi jatkossa itse päättää sähköisen kokouksen koollekutsumisesta toimielinkohtaisesti. Kaupunginhallitus kehottaa muita toimielimiä kuin keskusvaalilautakuntaa käyttämään sähköisiä kokouksia vain aamu- tai iltakoulutyyppisten kokousten järjestämiseen.

Kaikki kaupunginhallituksen päätökset ja mahdolliset äänestykset löytyvät päätöstiedotteesta. Päätöstiedote julkaistaan kaupunginhallituksen asiakirjat -sivulla.