Kaupunkiympäristön asiakaspalvelu siirtyy pääasiassa etäpalveluun 13.2. asti

Kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelupiste osoitteessa Työpajankatu 8 on koronatilanteen vuoksi auki ainoastaan ajanvarauksella 10.1.–13.2.
Kaupunkiympäristön toimitilat.

Kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelupiste osoitteessa Työpajankatu 8 on koronatilanteen vuoksi auki ainoastaan ajanvarauksella 10.1.–
13.2.
 Asiakkaita palvellaan tällä välin pääosin verkossa ja puhelimitse.

Etäasiointiin siirrytään toiminnan jatkuvuuden turvaamiseksi ja henkilökunnan sekä asiakkaiden terveysturvallisuuden varmistamiseksi, sillä koronaan sairastuneiden ja altistuneiden määrä on lisääntynyt. Päätös on pääkaupunkiseudun koronakoordionaatioryhmän linjausten mukainen.

Kaupunkiympäristö palvelee asiakkaitaan puhelimitse numerossa 09 310 22111 (ma–to 8.15–16 ja pe 12–15).

Asunnon hakijoita palvellaan numerossa 09 310 13030 (ma–ti klo 12.30–15.30, ke–to klo 9-12, pe klo 12 – 14).

Asuntovuokrauksen asioissa (esim. avainten nouto tai palautus) numero on 09 310 32294 (ma–ti klo 8.15–12, ke–pe klo 12–15). 

Asiointi paikan päällä mahdollista ainoastaan ajanvarauksella

Jos asia on akuutisti paikan päällä käymistä vaativa, niin asiakaspalvelun numerosta voi tiedustella mahdollisuutta asioida ajanvarauksella.

Vuokra-asunnon hakijoiden neuvontapiste (Työpajankatu 8) on myös auki ajanvarauksella. Ajan voi varata puhelimitse. Aikoja on tarjolla vain rajattu määrä.

Asuntovuokrauksen asioissa varaa aika ensisijaisesti puhelimitse. Palvelemme akuutisti myös ilman ajanvarausta.

Valvontaeläinlääkärit jatkavat eläinten vientitarkastuksia ajanvarausten mukaisesti.

Puhelimitse saa palvelua muun muassa pysäköintiin, asukas- ja yrityspysäköintitunnuksiin, kaupungin työsuhdeasuntoihin, vuokra-asuntoihin, tukiasuntoihin, asuntojen myyntinäyttelytilaan, rakennusvalvontaan, kaavoitukseen, maanmittaukseen ja kartta-aineistoihin, johtotietopalveluihin ja yleisten alueiden vuokraamiseen liittyen. 

Monia näistä palveluista tarjotaan myös sähköisesti. Esimerkiksi asukaspysäköintitunnuksen voi uusia sähköisessä asiointipalvelussa. Myös kaupungin vuokra-asuntoa voi hakea sähköisesti ja myös monet rakentamiseen liittyvät palvelut toimivat sähköisinä etäpalveluina. 

Tutustu kaupungin

palvelujen A-Ö-listaukseen >

Kysy, kerro, ehdota

tai anna palautetta kaupungin sähköisen palautejärjestelmän kautta >


Kuva: Kuvatoimisto Kuvio

Uutista muokattu 31.1.: Kaupunkiympäristön asiakaspalvelun etäpalvelu jatkuu 13.2. asti.

Sinua voisi kiinnostaa