Palkoissa havaittujen virheiden määrä on nyt pienempi kuin edellisen palkkajärjestelmän aikana. Aikaisempia palkkavirheitä on vielä korjaamatta jonkin verran, mutta niidenkin määrä laski lokakuussa jo alle tuhanteen.
Asiakaspalveluun saapuneiden palvelupyyntöjen määrä laski hieman lokakuussa. Muutos on normaalia kausivaihtelua. Asiakaspalveluun tulevat yhteydenotot pystytään käsittelemään nopeasti, eivätkä ne enää jonoudu. Puhelinpalvelun tavoitettavuus oli lokakuussa 71,2 prosenttia ja keskimääräinen jonotusaika 5,33 minuuttia.
– Suurin osa meille tulevista yhteydenotoista tehdään nykyään lomakkeella, asiointipalvelun kautta. Tämä sujuvoittaa niin yhteydenottoa kuin asioiden varsinaista käsittelyä Talpan päässä. Pian asiointikanavalle voi kirjautua myös muilta kuin kaupungin verkossa olevilta laitteilta, sillä otamme käyttöön vahvan tunnistautumisen, kertoo asiakkuusjohtaja Tiia Mäkiranta.