Helsinki-info neuvoo kaikissa Helsingin kaupungin palveluihin liittyvissä kysymyksissä ja maahanmuuttoon liittyvissä asioissa. Palvelumme on maksutonta, asiantuntevaa, luotettavaa, monikanavaista ja monikielistä.
Henkilökohtainen neuvonta:
International House Helsinki IHH, osoite: Lintulahdenkuja 2 D, 2 krs. Palvelupisteemme IHH:ssa on avoinna ma-to klo 9-16, pe klo 10-16.
Sähköiset palvelukanavat:
Puhelin 09 310 11111 (puhelin- ja chat ma-to 9-16 ja pe klo 10-15).
chat: neuvonta.hel.fi
Yhteystiedot
Voimassa toistaiseksi:
– ma-to 9.00-16.00
– pe 10.00-16.00
Poikkeusaukioloajat:
Sijainti
Reitti pääsisäänkäynnille
- Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
- Kulkureitti sisäänkäynnille on opastettu, tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.
Pääsisäänkäynti
- Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu.
- Sisäänkäynnin ovet ovat vaikeasti havaittavat. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.
Sisätilat
- Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 2.
- Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. Uloskäyntikerroksen painike erottuu muista. (Esteettömän hissin vähimmäismitat ovat leveys 1,1 m ja syvyys 1,4 m.)
- Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
- Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi.
- Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
- Asiointipisteessä on esteettömäksi merkitty wc samassa kerroksessa kuin asiointipiste. Wc:n ovea ei ole helppo avata ja sulkea.