Asumisen neuvontapiste avattu Helsingissä – neuvoja annetaan aluksi puhelimitse tai chatin kautta

Uudessa asumisen neuvontapisteessä saat apua asumisen erilaisiin haasteisiin.
Asiakasneuvoja tietokoneella. Kuvituskuva.

Uudessa asumisen neuvontapisteessä saat apua asumisen erilaisiin haasteisiin. Asunnonhakuapua ja -ohjeita saat myös esimerkiksi tilanteissa, joissa tarvitset neuvoja sähköiseen asiointiin. Neuvontapisteeltä on jatkossa saatavilla myös muita neuvontapalveluja kuten talous- ja velkaneuvontaa.

Neuvontaa tarjotaan koronavirustilanteen vuoksi toistaiseksi puhelimitse tai asumisneuvonnan chatissa. Asiakkaan kannalta välttämättömät tapaamiset voidaan järjestää ajanvarauksella Kallion tai Maunulan virastotalossa tai Monik ry:n tiloissa Puotinharjussa.

Neuvontapisteen walk-in -palvelu otetaan käyttöön asteittain vuoden 2021 loppuun mennessä ja siitä tiedotetaan lähemmin.

Annamme puhelimitse neuvontaa tai tapaamme asiakkaita tiistaista torstaihin kello 9-14. Ajan voit varata alla olevista puhelinnumeroista.

Mikäli omalla asuinalueellasi on jo tarjolla asumisneuvontaa tai saat jo palvelua työikäisten, perhe- tai senioripalveluista, olethan yhteydessä ensisijaisesti omaan työntekijääsi.

Neuvontapisteen palvelunumerot:
    

09-3103 4756 / 040 6822013

09-3102 3354 / 040 5264396

09-3103 4743 / 040 6772749

Asumisneuvonnan
chat-palvelu: hel.fi/asumisneuvonta

Ole yhteydessä!

Helsingin kaupungin
asumisneuvonta ja asumisen tuki ovat käynnistäneet yhteisen Stadin
asunnottomuuden vähentämisen ja ehkäisemisen (SAVE) hankkeen. Hankkeen
rahoittajina toimivat Helsingin kaupunki ja sosiaali- ja terveysministeriö.

Kuva: Helsingin sosiaali ja terveystoimi