Helsingin kaupungin monikielinen koronaviestintä jatkuu

Kaupunki on käynnistänyt uusia toimenpiteitä, joilla tavoitetaan tehokkaasti eri väestöryhmät. Erityisesti koronarokotuksiin liittyvää tietoa viedään sinne, miss
Ihmisiä pop-up-rokotuspisteellä.

Kaupunki on käynnistänyt uusia toimenpiteitä, joilla tavoitetaan tehokkaasti eri väestöryhmät. Erityisesti koronarokotuksiin liittyvää tietoa viedään sinne, missä ihmiset liikkuvat arjessa. Lisäksi sosiaali- ja terveysalan ammattilaiset ovat vierailleet paikan päällä muunkielisissä yhteisöissä. 

Tavoitteena on varmistaa, että esimerkiksi koronarokotuksia koskeva oikea tieto löytyy mahdollisimman helposti. Lisäksi luodaan paikkoja omankieliselle keskustelulle, jonka avulla voidaan oikaista rokotuksiin liittyviä virheellisiä tietoja. 

Pop-up-rokotuksia eri paikoissa

Pop-up-rokotuspisteitä on toiminut eri puolilla kaupunkia. Toiminta jatkuu vielä ensi viikon Itäkeskuksessa ja Kontulan metroasemalla. Pisteiltä saa tiedon lisäksi koronarokotuksen ensimmäisen sekä myös toisen annoksen.

Samalla kaupunki on käynnistänyt yhteistyössä Kide-säätiön kanssa vieraskielisen jalkautuvan koronaneuvonnan. Neuvojat kiertävät Helsingissä kohtaamassa rokotustietoa kaipaavia ihmisiä. Lisäksi kaupungin neuvonta Helsinki-info on käynnistänyt pysyviä alueellisia toimenpiteitä ja monikieliset palveluneuvojat ovat tavattavissa kerran viikossa esimerkiksi Kontulan kirjastossa, Kanneltalolla ja Malmin kirjastossa.

Lisää aiheesta:

Kaupungin Helsinki-infosta voi tarkistaa lähimmän pop-up-rokotuspisteen syyskuun aikana myös somalin ja arabian kielellä. Info palvelee maanantaista torstaihin kello 9–16, perjantaisin kello 9–15, puh. 09 310 11111. Pop-up-rokotuspisteet päivitetään viikoittain myös Pop-up-rokotuspisteet-verkkosivuille.