Helsinki aloitti tänään sosiaalisen median kanavissa kumppaneidensa Espoon, Vantaan, THL:n ja HUSin kanssa koronakampanjan, joka on kohdennettu erityisesti 20–29-vuotiaille nuorille aikuisille. Kampanja jatkuu 19. huhtikuuta asti.
Kampanjaa täydentää kaupunkien ja HUSin yhteinen vaikuttajaviestintäosuus, jossa on mukana laajan ja myös vieraskielisen asukaskohderyhmän tavoittavia somevaikuttajia.
Kampanjan aikana järjestetään lisäksi korona-ajan mielenterveysvaikutuksiin keskittyvä Instagram Live -tapahtuma. Nuorten mielenterveyden asiantuntija vastaa tapahtuman aikana kysymyksiin somevaikuttajan kanssa.
Nuorten aikuisten
tartunnoista kasvavaa huolta
Koronatartuntojen määrä nuorten aikuisten joukossa on kasvanut ja myös vakavien sairastumisten määrä lisääntynyt virusvarianttien myötä.
Tästä huolimatta on tiedossa, että osa kokoontuu edelleen kotibileisiin tai muihin juhliin, jättää karanteenimääräyksiä noudattamatta, eikä aina ilmoita tartunnanjäljittäjille kaikkia altistuneita henkilöitä karanteenimääräysten välttämiseksi.
Kaupungit, HUS ja THL haluavat kampanjallaan kannustaa kaikkia jaksamaan vaikeassa epidemiatilanteessa ja noudattamaan vielä toistaiseksi erityisesti rajoituksista tärkeintä: lähikontaktien välttämistä.
Lisää aiheesta
Helsinki –
ajankohtaista koronasta
Helsingissä voimassa olevat keskeiset rajoitukset ja
suositukset