Kaupunkiympäristön toimiala on siirtynyt toistaiseksi palvelemaan asiakkaita pääosin etäpalveluilla, koska haluamme taata palvelujen sujuvuuden myös korona-aikana.
Kun tarvitset palveluamme, tarkasta etäpalvelumahdollisuudet ja palveluajat sivuiltamme ennen yhteydenottoa. Päivitämme yhteystietoja ja tätä uutista, kun palveluajat muuttuvat.
Viimeisimmät
muutokset palveluissa:
- Kevään poikkeavat aukioloajat tilapalveluiden asuntovuokrauksessa Työpajankatu 8:ssa (päivitetty 9.4.2020)
- Ensimmäisen asukaspysköintitunnuksen hakemisen avuksi on avattu verkkolomake. Lue ohjeet. (päivitetty 1.4.2020)
- Kaupunkiympäristön asiakaspalvelun (Työpajankatu 8) uudet palveluajat
- puhelinpalvelu 09 310 22111, ma–to 8.15–16 ja pe 10–15
- Työpajankatu 8:n palvelupiste, ma–ti 8.15–12 ja ke–to 12–15 ja pe 10-14
- Rakennusvalvonnan
palvelussa väliaikaisia muutoksia (päivitetty 27.3.) - Kaupunkiympäristön
asiakaspalvelu ensisijaisesti etäpalveluina ( päivitetty 18.3.) - Stadin asuntojen asiakaspalvelupiste on kiinni, mutta puhelin-, chat- ja
sähköpostipalvelu toimivat normaalisti ( päivitetty 16.3.)
Käytössäsi
ovat mm. seuraavat etäpalvelut:
- Kun haet autolle asukaspysäköintitunnusta ensimmäistä kertaa, aloita haku täyttämällä Uuden asukaspysäköintitunnuksen haku -lomake (1 auto/lomake). Saat lähipäivinä ohjeet haun viimeistelyyn.
- Kun uusit asukaspysäköintitunnuksen, käytä siihen tarkoitettua sähköistä palvelua. Lue ohjeet ja hae.
- Yrityspysäköintitunnuksien haku käynnistyy korona-aikana soittamalla asiakaspalvelun numeroon 09 310 22111, (ma–to 8.15–16, pe 10–15). Saat puhelun aikana tunnuksien hakuohjeet. Lue tarvittavista dokumenteista: asukaspysäköinti ja yrityspysäköinti.
- Yrityspysäköintitunnuksien haku ja uusiminen käynnistyy soitolla asiakaspalvelun numeroon 09 310 22111, (ma–to 8.15–16, pe 10–15). Saat puhelun aikana tunnuksien hakuohjeet.
- Stadin asunnot välittää kaupungin vuokra-asuntoja, vuokra-asuntojen haku.
- Karttapalvelusta kartta.hel.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) saa mm. asemakaavat ja liikennesuunnitelmat, esimerkiksi
- Rakennusvalvonnalta saa neuvoja Lupapiste-palvelun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) neuvontapyynnön kautta. Apua saa myös rakennusvalvonnan
ohjeista. Luvat haetaan Lupapisteessä. - Rakennuspiirustuksia voi ostaa ja tarkastella Arska(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)-palvelussa ja Lupapisteen
kaupassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Jos tarvittavat tiedot ja aineistot eivät ole näissä palveluissa, kehotamme ottamaan yhteyttä ensisijaisesti kiinteistönhaltijaan, kuten omistajaan, taloyhtiöön tai isännöitsijään. - Rakentajille tarkoitetut mittauspalvelut haetaan ensisijaisesti sähköpostitse osoitteesta
asiakaspalvelu.kmo@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman). - Rakentamisen suunnittelun lähtöaineistot saa Karttakori-palvelun(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) kautta. Tiedustelut puh. 09 310 22111.
- Kaupunkimittauksen
sähköiset palvelut auttavat, kun tarvitset mm. karttaa, johtotietoja tai pohjatutkimuksia.
Koska suosittuja palveluita hoidetaan väliaikaisesti mm. puhelinpalveluina, syntyy ajoittain jonoa. Ethän katkaise puhelua kesken jonotuksen.
Ethän tule palvelupisteelle, jos sinun olisi suositeltavaa olla karanteenissa tai jos olet flunssainen.
Tätä uutista päivitetään palveluiden
muuttuessa. Päivitetty:
- 1.4. ja 3.4. asukaspysäköintitunnusasian osalta
- 1.4. Stadin asuntojen palvelua koskevan otsikon osalta
- 9.4. kevään poikkeusaukioloajat tilapalveluiden asuntovuokrauksessa.