Terveysasemilta soitetaan kaksi kertaa takaisin

Torstaista 16. toukokuuta alkaen terveysasemalle soittopyynnön jättäneelle asiakkaalle on soitettu tarvittaessa kaksi kertaa takaisin.
Terveysaseman puhelinpalvelu.
Kuva: Matti Vartiainen

Helsingin terveysasemilla käynnistettiin marraskuussa 2023 kokeilu, jossa kolmen takaisinsoiton sijasta asiakkaalle soitettiin vain kerran. Jos häntä ei tavoitettu, hänelle lähetettiin vielä tekstiviesti.

Kokeilun tavoitteena oli, että asiakkaalle soitettaisiin takaisin nopeammin ja hän saisi nopeammin arvion tilanteestaan ja tarvittaessa toiminta- ja hoito-ohjeet. Tämä ei kuitenkaan toteutunut riittävän hyvin.

Tässä vielä muistutuksena, miten saat terveysasemalle yhteyden. Otathan yhteyttä vain yhden kanavan kautta. Näin pystymme palvelemaan asiakkaitamme nopeammin.

Näin saat yhteyden terveysasemalle

Sotebotti Hesterin löydät osoitteesta hel.fi/terveysasemat. Saat hoito- ja toimintaohjeita ja neuvontaa Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluista vuorokauden ympäri joka päivä. Voit tarvittaessa keskustella chatissa ammattilaisen kanssa arkisin klo 7.45–14.

Jos sinulla on uusi oire tai oire on pahentunut, voit tehdä oirearvion Omaolo-palvelussa (omaolo.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)). Omaolo-palvelussa saa tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen vuorokauden ympäri.

Kun sinulla on kiireetöntä kysyttävää käynnissä olevasta hoidostasi, ota yhteyttä terveysasemalle omaan tiimiisi Maisa-palvelussa (maisa.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)).

Omakanta-palvelussa (omakanta.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)) voit tarkastella omia terveystietoja ja pyytää reseptisi uusintaa.

Löydät terveysasemien puhelinnumerot osoitteesta hel.fi/terveysasemat. Terveysasemien takaisinsoitto palvelee ma–to klo 8–16 ja pe sekä pyhien aattoina klo 8–­15 (poikkeuksena Kannelmäki ja Ruoholahti)

Kiireellisissä asioissa tee Omaolon oirearvio (omaolo.fi) tai soita ma–to klo 8–16 ja pe klo 8-15 terveysasemalle, muina aikoina soita Päivystysapuun (p. 116 117).