Apotin käyttöönotto vaikuttaa keväällä ja alkukesästä sähköiseen asiointiin ja palveluihin

Uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti otetaan käyttöön Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluissa portaittain 24.4. alkaen.
Isä ja vauva selaavat sängyssä verkkosivuja tietokoneella.

Uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti otetaan käyttöön Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluissa portaittain 24.4. alkaen. Samalla sähköisessä asioinnissa siirrytään Maisa-portaaliin.

Apotin käyttöönottoon saattaa liittyä tilapäistä hitautta palveluissa. Uuden järjestelmän hyödyt alkavat näkyä käyttöönoton jälkeen.

“Apotti tulee parantamaan asiakas- ja potilasturvallisuutta sekä hoidon ja palvelujen laatua. Järjestelmä ohjaa ammattilaisten toimintaa ja ennakoi esimerkiksi riskitilanteita”, kommentoi terveys- ja päihdepalvelujen johtaja Leena Turpeinen.

”Huhtikuussa helsinkiläisten käyttöön tulee uusi Maisa-portaali. Maisa tekee sähköisestä asioinnista asiakkaalle sujuvampaa ja yksinkertaisempaa”, Leena Turpeinen jatkaa.

Maisa-portaali sähköiseen asiointiin

Sähköisessä asioinnissa siirrytään käyttämään Apottiin liittyvää Maisa-järjestelmää 24.4. alkaen. Vanhojen sähköisen asioinnin kanavien eli asiointi.hel.fi:n sekä hammashoidon sähköisen asiointipalvelun käyttö päättyy asteittain 13.4. alkaen.

Ajanvaraus asiointi.hel.fi:ssä päättyy 13.4. klo 16

Hammashoidon asiointipalvelu sulkeutuu 13.4. klo 16

Viestipalvelu asiointi.hel.fi:ssä päättyy 16.4. klo 16

Lomakkeiden käyttö asiointi.hel.fi:ssä päättyy 23.4. klo 12

Kuinka saan yhteyden?

Kun vanha sähköinen asiointi päättyy 13.4. alkaen ja ennen kuin Maisa on käytössä, voit muuttaa ja perua aikojasi puhelimitse tai myös chatin kautta niissä palveluissa missä chat on käytössä.

Voit tarkistaa palvelujen puhelinnumerot ja aukioloajat kunkin palvelun omalta verkkosivulta.

Hetkellisiä muutoksia palveluissa huhti-kesäkuussa

Apotin käyttöönotto aiheuttaa hetkellistä palvelujen hidastumista. Puhelinpalveluajoissa on muutoksia ja vastanottoaikoja on tavallista vähemmän.

Kiireelliset asiat hoidetaan normaalisti.

Pahoittelemme asiakkaille mahdollisesti aiheutuvaa tilapäistä haittaa.

Tietoa muutoksista kattavasti verkkosivuilla

Lisätietoa sähköisen asioinnin muutoksista: Sähköinen asiointi siirtyy Maisaan

Lisätietoa palvelumuutoksista Apotin käyttöönoton aikana: Apotti ja Maisa käyttöön, mikä muuttuu palveluissa?

Sivuja päivitetään tietojen päivittyessä.

Lisätietoa Apotista löydät osoitteesta www.hel.fi/apotti

Kuva: Jussi Hellsten