Kaupunkiympäristön asiakaspalvelupiste suljettu 30.4. asti

Koronatilanteen vuoksi kaupunkiympäristön asiakaspalvelupiste on suljettu 30.4.2021. asti.
Kaupunkiympäristön toimialan toimitalo Kalasatamassa.

Uutista päivitetty 24.3.2021: asiakaspalvelupiste suljettu 30.4. asti.

Kaupunkiympäristön toimialan asiakaspalvelupiste osoitteessa Työpajankatu 8 on koronatilanteen vuoksi suljettu 30.4. saakka.

Asiakkaita palvellaan tällä välin verkon tai puhelimen kautta. Taustalla on pääkaupunkiseudun koronakoordinaatioryhmän linjaus, joka edellyttää kaikkien yleisölle avoimien asiakastilojen sulkemista.

Kaupunkiympäristö palvelee asiakkaitaan puhelimitse numerossa 09 310 22111 (ma–to 8.15–16 ja pe 12–15) ja sähköpostitse osoitteessa kaupunkiymparisto@hel.fi(Linkki avaa oletussähköpostiohjelman)

Asunnon hakijoita palvellaan numerossa 09 310 13030 (ma–ti klo 12.30–15.30, ke–to klo 9-12, pe klo 12 – 14). 

Asuntovuokrauksen asioissa (esim. avainten nouto tai palautus) numero on 09 310 32294 (ma–ti klo 8.15–12, ke–pe klo 12–15). 

Jos asia on akuutisti paikan päällä käymistä vaativa, niin asiakaspalvelun numerosta voi tiedustella mahdollisuutta asioida ajanvarauksella. Valvontaeläinlääkärit jatkavat eläinten vientitarkastuksia ajanvarausten mukaisesti.

Puhelimitse saa palvelua muun muassa pysäköintiin, asukas- ja yrityspysäköintitunnuksiin, kaupungin työsuhdeasuntoihin, vuokra-asuntoihin, tukiasuntoihin, asuntojen myyntinäyttelytilaan, rakennusvalvontaan, kaavoitukseen, maanmittaukseen ja kartta-aineistoihin, johtotietopalveluihin ja yleisten alueiden vuokraamiseen liittyen. 

Monia näistä palveluista tarjotaan myös sähköisesti. Esimerkiksi asukaspysäköintitunnuksen voi uusia sähköisessä asiointipalvelussa. Myös kaupungin vuokra-asuntoa voi hakea sähköisesti ja myös monet rakentamiseen liittyvät palvelut toimivat sähköisinä etäpalveluina. 

Tutustu kaupungin palvelujen A-Ö-listaukseen >

Kysy, kerro, ehdota tai anna palautetta kaupungin sähköisen palautejärjestelmän kautta >