Ota sujuvasti yhteyttä aikuissosiaalityön palveluihin

Jatkossa asiakkaiden yhteydenotto aikuissosiaalityön palveluihin on entistä sujuvampaa. Matalan kynnyksen ohjausta ja neuvontaa tarjotaan puhelinpalvelun lisäksi myös chatissa. Lisäksi alueellisten toimipisteiden aukioloaikoja on yhtenäistetty.
Nuori mies metroasemalla.
Kuva: Jussi Hellsten

Aikuissosiaalityön puhelinpalvelu toimii arkisin klo 8.15–16. Yhteydenottoja toivotaan ensisijaisesti puhelimitse. Ajanvaraukseton palvelu käyntiasiakkaille on auki viidessä toimipisteessä arkisin klo 9–14.30. Jos asiakkaalla on jo nimetty omatyöntekijä, häneen otetaan yhteyttä joko Maisan kautta tai työntekijän puhelinaikana.

Sosiaalineuvonta antaa neuvontaa ja ohjausta sosiaalipalveluista puhelimitse arkisin klo 8.1516.

”Yhteisillä toimintatavoilla haluamme vahvistaa omatyöntekijän työtä ja asiakkaan saamaa tukea”, sanoo Sari Karisto, vs. nuorten palvelut ja aikuissosiaalityön johtaja.

Aikuisten ja nuorten sosiaalityön palveluihin voi ottaa yhteyttä niin arkielämään liittyvissä haasteissa kuin erilaisissa kriisitilanteissa. Näihin saa henkilökohtaisessa keskustelussa tukea, ohjausta ja neuvontaa. Palvelu perustuu yhdessä tehtyyn palvelutarpeen arviointiin ja asiakassuunnitelmaan. Tarvittaessa nimetään omatyöntekijä.

Ota yhteyttä

  • Nuorten ja aikuissosiaalityön palvelujen toimipisteet, puhelinnumerot ja palveluajat löydät tästä linkistä
  • Sosiaalineuvonta arkisin klo 8.15–16, p. 09 310 44400