Terveysasemien ja hammashoidon puhelinpalvelussa ruuhkaa

Terveysasemien puhelinpalvelu on ruuhkautunut, mikä aiheuttaa viivettä takaisinsoittoon. Toivomme, että asiakkaat jättävät palveluun vain yhden soittopyynnön.
Terveydenhoitaja työpisteellään puhelimen ja tietokoneen ääressä.

Terveysasemien puhelinpalvelu on ruuhkautunut, mikä aiheuttaa viivettä takaisinsoittoon. Toivomme, että asiakkaat jättävät palveluun vain yhden soittopyynnön. Soitamme takaisin tarvittaessa myös iltaisin ja pyhinä.

Usein kysyttyihin terveyskysymyksiin löytyy laajasti vastauksia terveysasemien chatbotista osoitteessa hel.fi/terveysasemat.

Suosittelemme oirearvion tekemistä osoitteessa omaolo.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).  Palvelu toimii 24/7 ja sen kautta saa tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen. Arkisin vastaamme saman päivän aikana ennen klo 16:ta tehtyihin yhteydenottoihin.

Sähköisen asioinnin kanava Maisa löytyy osoitteessa
maisa.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).  Maisassa lähetettyjen viestien käsittelyaika on 1–3 arkipäivää.

Hammashoidon takaisinsoitossa viivettä

Kiireettömän hammashoidon puhelinpalvelu on ruuhkautunut. Takaisinsoittoa voi joutua odottamaan tällä hetkellä useita päiviä.

Hammashoidon ajanvaraus palvelee edelleen numerossa 09 310 51400 (ma–to klo 7–18, pe klo 7–15) ja chatissa ma–pe klo 8–15. Päivystysajanvaraus palvelee arkisin samassa numerossa klo 7–14. Hammashoidon chat löytyy osoitteesta hel.fi/hammashoito.

Terveysasemien tai päivystysavun numeroista ei voi varata aikaa hammashoitoon.

Jonoja puretaan aktiivisesti

Teemme jatkuvasti töitä terveysasemien ja hammashoidon puhelinpalvelujen ruuhkien purkamiseksi.

Toivomme asiakkailtamme kärsivällisyyttä. Kiireettömissä asioissa suosittelemme ottamaan yhteyttä myöhemmin. Pahoittelemme tilannetta.

Ruuhkaa puhelinpalveluissa aiheuttaa osaltaan koronaepidemian aiheuttama hoitovelka. Se näkyy tällä hetkellä ja tulevina kuukausina kaupungin terveyspalveluissa. Kaupunki purkaa hoitovelkaa aktiivisesti. Hoitovelkaa on aiheuttanut se, että korona-aikana kiireetöntä palvelua on ollut normaalia vähemmän.

Uutista on päivitetty 20.5. klo 15:17. Lisätty uutisen loppuun uusi kokonaisuus 'Jonoja puretaan aktiivisesti'. Siirretty lause 'Kiireettömissä asioissa suosittelemme ottamaan yhteyttä myöhemmin' uuteen kappaleeseen.