Helsingin terveysasemien puhelinpalvelu on tällä viikolla ruuhkautunut, mikä aiheuttaa viivettä takaisinsoittoon.
Toivomme, että asiakkaat jättävät palveluun vain yhden takaisinsoittopyynnön. Jokaiselle soittopyynnön tehneelle asiakkaalle soitetaan takaisin. Kiireettömissä asioissa suosittelemme ottamaan yhteyttä myöhemmin.
Äkillisissä terveysongelmissa auttaa Päivystysapu p. 116 117 (24 h) ja hätätilanteissa kansallinen hätänumero p. 112 (24 h).
Kannustamme asiakkaitamme ottamaan käyttöön uuden sähköisen asioinnin kanavan Maisan, joka on osoitteessa www.maisa.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Ilmaisen Maisa-sovelluksen voi ladata kännykkään tai tabletille sovelluskaupoista.
Helsingissä otettiin viime viikonloppuna käyttöön uusi asiakas- ja potilastietojärjestelmä Apotti, joka tilapäisesti hidastaa terveysasemien puhelinpalvelua.
"Tilanne on todella valitettava ja teemme kaikkemme, että ruuhka saadaan purettua. Valitettavasti viivettä kuitenkin on ja osa saa soiton vasta seuraavana päivänä. Henkilöstömme on kovilla ja toivon ymmärrystä asiakkailtamme", terveysasemien johtajalääkäri Timo Lukkarinen kommentoi.
"Parhaiten asiakas voi auttaa meitä tässä tilanteessa hyödyntämällä Omaoloa ja toisaalta ottamalla käyttöön uuden sähköisen asioinnin kanavan Maisan."
"Pahoittelemme tilannetta asiakkaillemme. Viestimme, kun puhelinpalvelu toimii normaalisti", Lukkarinen jatkaa.
Kun asiakaalla on koronavirustartuntaan sopivia oireita, kehotamme matalalla kynnyksellä hakeutumaan testiin tekemällä oirearvion osoitteessa omaolo.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) tai soittamalla koronavirusneuvontaan (p. 09 310 10024, joka päivä klo 8–18).
Terveysasemien takaisinsoitto palvelee 28.5. asti arkisin klo 8–15.
Kuva: Virpi Velin