Jatkuvaa itsensä arviointia ja kehittämistä
Päiväkohdin hiljaisuus rakoilee. Yksi kerrallaan lapset kuoriutuvat päiväuniltaan. Osa heistä asettuu leikkimään legoilla pöydän ääreen, toiset taas haluavat lukea kirjaa. Jos joltain unohtuu mitä seuraavaksi on ohjelmassa, päivän aktiviteetit löytyvät eteisen seinältä kuvitettuina kortteina. Maanantaisin on jumppapäivä, tiistaisin opetellaan akateemisia taitoja.
Sann kohtaa heräilevät lapset lempeästi ja lupaa auttaa heitä valitsemaan mieluisan kuvakirjan hyllystä.
– Se, mitä olet, heijastuu ryhmään. On tärkeää olla tietoinen siitä, mitä opettajana tuo mukanaan, hän sanoo. Hän itse haluaa tuoda mukanaan rauhaa, huumoria sekä itsensä ja toisten hyväksyntää.
Vuorovaikutus lasten ja heidän vanhempiensa kanssa tarjoaa jatkuvan mahdollisuuden arvioida itseään, omia reaktioitaan, äänensävyjään ja liikekieltään. Yhteistä toimintaa sparrataan ja analysoidaan myös työtiimin jäsenten kesken.
– Toivon, että täältä lähtee lapsia, joilla on hyvät kaveritaidot ja itsetunto kohdallaan, Sann sanoo.
Lopulta lapset todella lähtevät. Sannille lukuvuoden vaikeimpia hetkiä ovatkin kevätjuhlat. Jokaista ryhmää jää ikävä.
– Onneksi he tulevat vielä myöhemmin sitten tuohon aidalle kertomaan urotöistään, hän sanoo ja osoittaa ikkunasta ulos pihalle.