Respons

Vi vill erbjuda dig sakkunnig, kundnära och individuell service.

Ge respons till sysselsättningstjänsterna

Du kan ge allmän respons om verksamheten inom Helsingfors sysselsättningstjänster i stadens responssystem(Länk leder till extern tjänst). Då behandlar vi responsen systematiskt, styr den till rätt person och följer upp hur den besvaras.

Du ska inte skriva om dina personliga och känsliga ärenden i den allmänna responsen. Skicka respons om skötseln av dina ärenden eller om personlig service som du fått i Jobbmarknadens e-tjänster(Länk leder till extern tjänst). När du skickar e-post ska du använda den informationssäkra sändningstjänsten Securemail(Länk leder till extern tjänst). Användningen av tjänsten kräver stark autentisering.

Kundnöjdhet

Vår uppgift är att stödja dig som arbetssökande. Vi strävar ständigt efter att förbättra vår tjänst och dess kvalitet. Vi samlar in kundrespons och följer upp kundupplevelsen. Även enskilda observationer om tjänsten och hur vi agerar är värdefulla för oss.

Vi genomför kundnöjdhetsenkäter regelbundet. Vi hoppas att du svarar på enkäterna om sysselsättningstjänsterna om du får sådana till exempel per e-post eller brev.

I lobbyn på våra verksamhetsställen hittar du terminaler med vilka du kan lämna respons i samband med ditt besök.

Vi ordnar också olika kundjuryer och kundintervjuer när vi utvecklar våra tjänster. Vi informerar om dessa möjligheter bland annat på den här webbsidan och på våra sociala medier.

Dataskydd och hantering av personuppgifter

I egenskap av gemensamt personuppgiftsansvarig ansvarar vi tillsammans med statens utvecklings- och förvaltningscenter (UF-centret) för att våra kunders rättigheter enligt dataskyddsförordningen tillgodoses.

Helsingfors stads integritetspolicyer