Det nya servicenumret till telefontjänsten för klientavgifter, tfn 09 310 44610, betjänar social- och hälsovårdstjänsternas klienter i Helsingfors från den 14 september 2022 på vardagar kl. 9–11. Tjänsten har en återuppringningstjänst. Vi ringer tillbaka till klienten inom två dygn.
Telefontjänsten ger råd till klienter i frågor kring beslut om deras klientavgifter. Klienterna kan också antingen för sig själva eller allmänt ställa frågor på det nya servicenumret om nedsättning och efterskänkning av klientavgifter.
Telefontjänsten ger information om klientavgifter för kortvariga serviceperioder vid köpta tjänster som tillhandahålls av stadens samarbetspartner. Tjänsten ger också råd till Helsingforsborna i frågor kring avgifter för måltidstjänster och butikservice.
Telefontjänsten ger inte råd i frågor kring fakturering, avgiftstak eller förfallodagar för fakturor. Helsingfors stads ekonomiförvaltningstjänst ger råd i dessa frågor på 09 310 25300.
"Vi önskar att det nya servicenumret ska göra klientavgiftsärendena klarare. Telefontjänsten blir enklare ur klientens synvinkel, konstaterar Ulla Hautamäki, chef för klientavgifter vid Helsingfors stads social- och hälsovårdstjänster.
Servicenumret
till telefontjänsten för klientavgifter, vardagar kl. 9–11, tfn 09 310 44610
- Beslut om klientavgifter
- Nedsättning och efterskänkning av klientavgifter
- Klientavgifter för kortvariga serviceperioder
- Avgifter för måltidstjänster och butikservice
Servicenumret
till ekonomiförvaltningstjänstens telefontjänst, vardagar kl. 9–15, tfn 09 310
25300
- Fakturering
- Avgiftstak
- Förfallodagar för fakturor
bild Bixabay