Helsingin matkailuneuvonta palvelee kesällä 2022

Helsingin kaupungin matkailuneuvonta on päivittänyt ja uudistanut palveluitaan palvellakseen niin matkailijoita kuin kaupunkilaisia entistäkin paremmin.
Matkailuneuvojia Helsingissä. Kuva: Jussi Hellsten

Matkailijat ovat jälleen saapuneet Helsinkiin kahden edellisen epävarman kesän jälkeen. Myös Helsingin kaupungin matkailuneuvonta on päivittänyt ja uudistanut palveluitaan palvellakseen niin matkailijoita kuin kaupunkilaisia entistäkin paremmin ja kohdatakseen heidät siellä missä syntyy kysymyksiä.

Rautatieaseman palvelupiste sulkeutunut, kesällä palvelevat paviljonki ja infokontti

Päärautatieasemalla vuodesta 2018 palvellut matkailuneuvontapiste sulkeutui lopullisesti sunnuntaina 15.5.2022. Heti seuraavana päivä 16. toukokuuta avautui kesäkauden kiinteä matkailuneuvontapiste Vanhan kauppahallin viereen Lyypekinlaiturille. Alun perin Helsinki Biennaalin käyttöön rakennettu paviljonki palvelee asiakkaita syyskuun loppuun saakka joka päivä maanantaista lauantaihin klo 9–18 ja sunnuntaisin klo 9–16.

Toisena kesän neuvontapisteenä palvelee kesäkuun 1. päivänä avautunut infokontti. Se on avoinna elokuun loppuun saakka. Töölönlahden puistossa Pikku-Finlandiaa vastapäätä sijaitseva kontti on auki asiakkaille päivittäin klo 9.30–16.00. Molemmilta pisteiltä saa matkailuneuvonnan lisäksi esitteitä Helsingistä ja sen kumppanuuskohteista kuin myös vinkkejä ja paikallisväriä onnistuneeseen kaupunkivierailuun.

Lisäksi uusi, pysyvä matkailuneuvontapiste avataan keskustan alueelle syksyllä 2022.

Neuvontaa saatavilla myös helpeiltä ja sähköisistä palvelukanavista

Kesäkauden alun merkkinä myös vihreäliiviset Helsinki Helpit ovat taas jalkautuneet kaupungin katukuvaan. Helpit partioivat kaupungin kävijävilkkaimmilla alueilla viikon jokaisena päivänä elokuun loppuun saakka ja ovat myös vastassa saapuvia kansainvälisiä risteilylaivoja. Helpeiltä voi kuka tahansa kysyä rohkeasti mitä tahansa, vastaus tulee varmasti. Matkailuneuvojat palvelevat tänä kesänä peräti 18 eri kielellä.

Asiakkaat tavoittavat matkailuneuvonnan myös sähköisesti niin puhelimitse, sähköpostitse kuin chatin välityksellä joka päivä klo 9–16. Sähköisen ja muun asiakaspalvelun yhteystiedot ja osoitteet päivitetään säännöllisesti MyHelsinki-sivuille(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).