Sosiaali- ja terveyspalvelujen asiakkaista 74 prosenttia suosittelee saamaansa palvelua. Erityisen tyytyväisiä asiakkaita löytyy jälleen palvelukeskuksista ja sisätautien poliklinikalta. Palvelukeskusten NPS-suositteluindeksi on 81 ja sisätautien poliklinikan 86. Molemmat ovat nousseet alkuvuoden 2024 mittauksista.
Korona- ja kausi-influenssarokotusten järjestelyt ovat saaneet tänä vuonna paljon kiitosta sujuvuudesta. Rokotusaikoja on voinut varata Maisa-asiakasportaalissa, ja ajanvarausvuorot oli ikäryhmittäin porrastettu. Maisaa käyttää jo lähes 90 prosenttia sosiaali- ja terveyspalveluiden käyttäjistä. Maisaa koskevien asiakaspalautteiden pohjalta on selkeytetty esimerkiksi ajanvaraukseen ja ilmoitusasetuksiin liittyviä ohjeita.
Palautelähtöinen työskentely tuo hyötyjä asiakkaille
Perhe- ja sosiaalipalveluissa käytetään palautelähtöistä työskentelymallia, jossa mitataan asiakkaan hyvinvointia ja kokemusta yhteistyöstä ammattilaisen kanssa. Asiakkaan antaman palautteen perusteella muokkaamme tapaamisia niin, että asiakas saa niistä mahdollisimman paljon hyötyä. Jo 550 ammattilaista on käyttänyt toimintamallia asiakastyössä yli 5000 asiakkaan kanssa.
Asiakkaan, potilaan ja läheisen vaaratapahtumailmoitus nyt käytössä
Jos omassa tai läheisen hoidossa tai palvelussa on tapahtunut virhe, epäkohta tai läheltä piti -tilanne, kannattaa ottaa asia heti puheeksi henkilökunnan kanssa. Asiakkailla on nyt myös mahdollisuus tehdä asiasta vaaratapahtumailmoitus. Asiakkaiden ja potilaiden kokemukset palvelusta ja hoidosta ovat merkittävä osa asiakas- ja potilasturvallisuuden kehittämistä ja laadun seurantaa.
Lue lisää vaaratapahtumailmoituksesta verkkosivuiltamme
Sotebotti Hester on sosiaali- ja terveyspalvelujen yhteinen chatbot
Sotebotti Hester neuvoo helsinkiläisiä sosiaali- ja terveyspalveluihin liittyvissä kysymyksissä ympäri vuorokauden. Hesterin kautta pääsee myös keskustelemaan ammattilaisen kanssa.
Hester löytyy verkkosivujemme oikeasta alalaidasta.
Sotebotti Hesterin kanssa asiakkaamme kävivät tammi-syyskuun aikana yli 34 000 keskustelua. Muissa chat-palveluissamme istuntoja oli yli 17 000. Koulutamme Sotebotti Hesteriä jatkuvasti: mitä enemmän asiakkaamme kysyvät Hesteriltä, sitä paremmin se oppii palvelemaan helsinkiläisiä jatkossa.
Tutustu raportteihin
Asiakaskokemuskatsaus, heinä-syyskuu 2024(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)