![The person has a phone in hand.](https://stplattaprod.blob.core.windows.net/etusivu64e62prod/styles/1.5_863w_576h/azure/visit-landscape1920.jpg?h=d1cb525d&itok=lsyFFU5A)
Helsingin rakastettu MyHelsinki-verkkosivu on päivitetty raikkaasti ja rohkeasti. Tammikuun lopulla julkaistun sivuston viimeisin versio sisältää useita uusia ominaisuuksia, joilla tähdätään käyttäjäkokemuksen parantamiseen. Uusi MyHelsinki-sivusto on nyt entistäkin parempi alusta oppia lisää Suomen kansainvälisesti kiinnostavasta pääkaupungista.
Päivitetystä MyHelsinki-sivustosta heijastuu Helsingin sitoumus digitaaliseen edelläkävijyyteen, ja sen raikas ja moderni ilme seuraa kaupungin brändiä. Se on suunniteltu ensisijaisesti houkuttelemaan kansainvälisiä yleisöjä, ja se auttaa Helsinkiä erottumaan ja loistamaan kansainvälisessä kilpailussa.
Lisäksi verkkosivu tuo yhteen kahden aiemmin erillisinä toimineen verkkosivuston yleisöt: MyHelsinki.fi-sivusto palveli aiemmin vierailijoita ja osaajia sekä HelsinkiPartners.com-sivu yrityksiä ja sijoittajia. Uudistunut MyHelsinki pyrkii esittämään Helsingin houkuttelevana asuin- ja työpaikkana sekä investointikohteena vahvistaen samalla kaupungin mainetta kulttuurin, kestävyyden ja innovoinnin keskittymänä.
MyHelsinki-sivuston omistaja ja ylläpitäjä, Helsinki Partners, on Helsingin kaupungin omistama yritys, joka vastaa Helsinki kansainvälisen vetovoiman kasvattamisesta markkinoinnin, investointien- ja osaajienhoukuttelun keinoin.
– Uusi MyHelsinki-verkkosivusto antaa käyttäjillemme ensiluokkaisen ja nykyaikaisen käyttökokemuksen. Luomalla positiivisen tunneyhteyden kaupunkiin ja motivoimalla ihmisiä tutustumaan siihen autamme ihmisiä ympäri maailman löytämään oman paikkansa Helsingistä, kertoo Jenny Taipale, Helsinki Partnersin markkinointipäällikkö.
Yksilöllisempi ja innostavampi käyttäjäkokemus
Uudella MyHelsinki-sivustolla on useita uusia ominaisuuksia, kuten uudistettu tapahtumakalenteri ja interaktiivinen kartta, jonka avulla käyttäjät voivat suodattaa sisältöä omien mieltymystensä mukaan. Tekoälyavustaja takaa optimoidun ja yksilöidyn palvelun ehdottomalla aktiviteetteja, luomalla matkasuunnitelmia ja tarjoamalla räätälöityjä suosituksia. Viihdyttävä Helflix-toiminto tarjoaa Netflixin inspiroiman kokemuksen Helsingin parhaiden palojen tutkimiseen ja antaa käyttäjille tutun ja mukaansatempaavan tavan tutustua kaupunkiin.
– Tämä MyHelsinki-sivuston uusi versio on paras mahdollinen myyntipuhe, jolla pääkaupunkimme voi innostaa ja houkuttaa kansainvälisiä vierailijoita, osaajia ja kestäviä liiketoimintamahdollisuuksia. Onnellisuuden ydinviestillään verkkosivu on Suomelle mainio sanansaattaja globaaleilla näyttämöillä, sanoo Helsingin kaupungin matkailupäällikkö Nina Vesterinen.
Onnellisuuden pääkaupungin parhaita paloja
Uuden MyHelsinki-verkkosivun kansainvälisille yleisöille suunnattu ydinviesti on ”Welcome to your happy place - tervetuloa onnenpaikkaasi”. Sillä viitataan Suomen upeaan sijoitukseen maailman onnellisimpana maana – jo seitsemättä kertaa peräkkäin.
Viestillä halutaan kertoa Suomen pääkaupungin erityislaatuisesta yhdistelmästä onnellisuutta, osallisuutta ja vastuullisuutta, ja samalla se houkuttelee löytämään Helsingistä omat onnellisuuden hetket. Sivuston sisältö keskittyy moniin kaupungin erityispiirteisiin: mm. luonto alkaa heti kotiovelta, vuodenajat vaihtuvat, ja työ ja elämä ovat hyvässä tasapainossa. Punomalla nämä teemat osaksi käyttäjäkokemusta MyHelsinki.fi esittää Helsingin kaupunkina, jossa kaikki voivat kuulua joukkoon ja kukoistaa.
Sivusto houkuttelee ihmisiä kaupunkiin esittelemällä Helsingin lukuisia mahdollisuuksia yksilöidyn sisällön kautta. Oli käyttäjillä sitten mielessään vierailu, muutto tai yritysmahdollisuuksien kartoitus, alusta takaa kaikille henkilökohtaisen ja innostavan matkan. Se korostaa tunneyhteyttä ja auttaa käyttäjiään ymmärtämäään, kuinka Helsinki vastaa heidän toiveisiinsa ja tavoitteisiinsa.
MyHelsinki-verkkosivuston pääkieli on englanti, sillä sen kohdeyleisö on lähinnä Suomen rajojen ulkopuolella. Suosituimmat vierailijasisällöt ovat kuitenkin edelleen saatavilla myös suomeksi, ja uusi ruotsinkielinen versio julkaistaan pian.