![Personen har en telefon i handen.](https://stplattaprod.blob.core.windows.net/etusivu64e62prod/styles/1.5_863w_576h/azure/visit-landscape1920.jpg?h=d1cb525d&itok=lsyFFU5A)
Helsingfors mycket omtyckta webbplats MyHelsinki har fått en fräsch och modig uppdatering. Den senaste versionen av webbplatsen lanserades sent i januari och innehåller många nya komponenter som är utformade för att förbättra användarupplevelsen. Det nya MyHelsinki är nu en ännu bättre plattform för alla som är intresserade av att lära sig mer om Finlands banbrytande huvudstad.
Det uppdaterade MyHelsinkis egenskaper återspeglar Helsingfors stads hängivenhet för digital innovation, och webbplatsen har fått en fräsch och modern design som i stor utsträckning inspirerats av stadens befintliga varumärke. Webbplatsen har utformats för att tilltala användare och få Helsingfors att stå ut och stråla på den internationella arenan.
Webbplatsen förenar även användarna av två tidigare webbplatser, den förra versionen av MyHelsinki.fi och HelsinkiPartners.com, och sammanför dem på en gemensam, enhetlig plattform. Syftet med det nya MyHelsinki är att sätta Helsingfors på kartan som en attraktiv plats för boende, arbete och investeringar och samtidigt stärka stadens rykte som ett nav för kultur, hållbarhet och innovation.
Helsinki Partners, som äger och driver MyHelsinki, är ett företag för stadsmarknadsföring, investering och talangattraktion som ägs av Helsingfors stad.
– Vår uppdatering av webbplatsen MyHelsinki ger våra användare en framtidssäkrad upplevelse. Genom att skapa en positiv känslomässig anknytning och motivation att upptäcka staden hjälper vi människor från runtom i världen att bli hänförda av Helsingfors, säger Jenny Taipale, Helsinki Partners marknadsföringschef.
En personligare och mer inspirerande användarupplevelse
Den nya MyHelsinki-webbplatsen har flera nya egenskaper, såsom en förbättrad evenemangskalender och en interaktiv karta, som ger användarna möjlighet att filtrera innehåll utgående från sina preferenser. En AI-assistent möjliggör optimal personalisering: den kan föreslå aktiviteter, skapa resplaner och erbjuda skräddarsydda rekommendationer. En underhållande Helflix-egenskap erbjuder en Netflix-inspirerad upplevelse för navigering bland höjdpunkterna i Helsingfors och ger användarna möjlighet att utforska staden på ett intuitivt och engagerande sätt.
– Den nya versionen av MyHelsinki är fortsättningsvis den bästa hisspitchen som Finlands huvudstad har för att inspirera och attrahera internationella besökare, talanger och hållbara affärsmöjligheter. Med sitt övergripande meddelande om lycka är webbplatsen en fantastisk ambassadör för Finland på den globala scenen, säger Nina Vesterinen, turismchef för Helsingfors stad.
Höjdpunkter från lyckans huvudstad
Kärnmeddelandet på den nya MyHelsinki-webbplatsen för dess internationella målgrupp är ”Welcome to your happy place - Välkommen till det lyckliga Helsingfors”, en fras som hänvisar till det fantastiska faktum att Finland har utsetts till väldens lyckligaste land sju år i rad.
Den drar fokus till huvudstadens unika blandning av lycka, inklusivitet och hållbarhet och bjuder in besökare att komma till Helsingfors och upptäcka sin egen version av lycka i staden. Innehållet fokuserar på många av stadens speciella karaktärsdrag: naturen runt hörnet, årstidsförändringarna och en harmonisk balans mellan arbete och fritid. Genom att väva samman dessa teman till en användarupplevelse sätter MyHelsinki Helsingfors på kartan som en stad där alla hör hemma och kan frodas.
Den inspirerar till aktivitet genom att belysa Helsingfors mångsidiga utbud med ett dynamiskt och skräddarsytt innehåll. Oberoende av om användarna planerar ett besök i Helsingfors, överväger att flytta till staden eller utforskar företagsmöjligheter här säkerställer plattformen en personlig och inspirerande resa. Den framhäver känslomässig anknytning och hjälper användarna att se hur Helsingfors överensstämmer med deras ambitioner.
Huvudspråket på webbplatsen MyHelsinki är engelska, eftersom den huvudsakliga målgruppen är världen utanför Finlands gränser. Populärt innehåll för besökare förblir tillgängligt på finska och den nya svenskspråkiga versionen av detta avsnitt kommer också att publiceras inom kort.
- Nya MyHelsinki (på engelska tills vidare)(Länk leder till extern tjänst)
- Nyhetsartiklar: Finland rankas återigen som världens lyckligaste land: En ny undersökning visar att invånarna i Helsingfors håller med
- Nyhetsartiklar: Lär känna Helsingfors – Bekanta dig med världens mest hållbara resmål på Resemässan