Lokaltjänsternas bostadsuthyrning på Elimägatan 5 har förkortade öppettider

Lokaltjänsternas bostadsuthyrning på Elimägatan 5 har förkortade öppettider. Telefon- och e-posttjänst fungerar som normalt under undantagstillståndet.

Förkortade
öppettider för bostadsuthyrningens kundtjänst

Under undantagstillståndet orsakad av coronavirusepidemin följer vi anvisningarna från THL och stadens ledning i vår kundbetjäning.Målet är att sköta så många ärenden som möjligt per telefon, e-post och post. På så sätt kan vi minska mängden och längden på den dagliga kontakten med kunderna.

Vår telefon- och e-posttjänst fungerar som normalt under
undantagstillståndet

Vår telefontjänst är öppen vardagar kl. 10–14
tfn 09 – 310 322 94
och man kan också kontakta oss per e-post
asuntovuokraus@hel.fi(Länk öppnar standardprogram för e-post)

Felanmälningar tas emot
på numret 050 324 6292
eller per e-post
avainpalvelu.yhtkymp@hel.fi(Länk öppnar standardprogram för e-post)

Vi betjänar våra kunder vid vår kundservicepunkt under följande
tidpunkter:

  • Måndag 8:15–11:30
  • Tisdag 12:00–16:00
  • Onsdag 12:00–16:00
  • Torsdag 8:15–11:30
  • Fredag 10:00–14:00

 Undantagsvis betjänar vi er

Kundservicepunkt

  • 22.4 ons 8:15–12:00
  • 4.5 mån 10:00–16:00
  • 15.5 fri stängt

Telefontjänst

  • 22.4 ons 10:00–12:00
  • 11.5 mån 10:00–12:00
  • 15.5 fri stängt

Lokaltjänsternas bostadsuthyrning ansvarar för uthyrningen av stadens tjänstebostäder, fritt finansierade bostäder som staden äger samt socialväsendets stödbostäder för grupper med särskilda behov. Vår adress är Elimägatan 5.

Verksamhet vid kundtjänsten

Ifall ni
har förkylningssymptom (feber, hosta, halsont, nysningar, rinnande näsa)
rekommenderar vi att ni inte kommer direkt till kundtjänsten, utan att ni
istället använder antingen våra e-tjänster eller vår telefontjänst.

I mån av möjlighet, kontakta alltid först vår kundtjänst per telefon eller per e-post. Om det krävs att ni personligen infinner er, kom överens om en tid med vår kundtjänstpersonal. På så sätt kan vi på bästa sätt minimera riskerna.

Vår kundtjänst har ändrats enligt rekommendationerna som THL gett, vilket innebär att vi håller ett avstånd på 1 meter vid vår kundbetjäning. På grund av detta kan vi för ögonblicket enbart betjäna vid en kundservicepunkt. Våra kunder väntar på sin tur i vår stora aula, där det är möjligt att hålla sig på en meters avstånd från varandra.

Vi ber att våra kunder noggrant tvättar händerna innan kundbetjäningen. 

Vår kundtjänstpersonal använder engångshandskar och ansiktsmasker när de betjänar kunder.

Vi har samlat blanketter där det är lätt att komma åt dem i väntrummet. Fyll färdigt i blanketterna du behöver medan du väntar på din tur.