Fråga eller ge respons om byggnader i stadens ägo
Du kan meddela brister och problemsituationer i stadens byggnader eller lokaler med responsblanketten.
Kontakta verksamhetsställets personal
Vid stadens enheter är chefen för respektive enhet kontaktperson mellan de som använder lokalen och de som underhåller fastigheten. Om du behöver information om till exempel en skolas eller ett daghems skick, ska du i första hand diskutera saken med rektorn eller daghemsföreståndaren. Du kan också meddela upptäckta brister till lokalens personal, som har möjlighet att lämna en servicebegäran till fastighetsskötaren via den elektroniska serviceboken.
Sök verksamhetsställen på Servicekartan (Länk leder till extern tjänst)
Vanliga frågor och svar om underhåll av byggnader
- Var hittar jag fastigheternas konditionsundersökningsrapporter?
- Hur länge tar ombyggnadsprojektet av en byggnad?
- Hur länge tar en undersökning av inomhusluften?
- Vem utför undersökningar av inomhusluften?
- Hur inverkar dålig inomhusluft på hälsan?
- När görs tätningsreparationer?
- När flyttas verksamheten till tillfälliga lokaler?
- Hur länge tar det att få tillfälliga lokaler?
- Är lokalerna sunda och säkra efter reparationerna?
- När och hur rengörs möbler och saker i samband med en flytt?
- Varför försvinner inte symtomen trots att lokalerna har renoverats?
- Vad är radon och varför mäts halterna av det?