Toimi näin
Terveysasemien takaisinsoitto palvelee maanantaista torstaihin klo 8–16 sekä perjantaisin ja pyhien aattoina klo 8–15.
Kun jätät meille takaisinsoittopyynnön, sinun ei tarvitse enää ottaa yhteyttä muuta kautta. Sinulle soitetaan takaisin enintään kaksi kertaa.
Kuuntele puhelinnauha rauhassa kokonaan ja toimi ohjeiden mukaan.
Jos sinulla on hengenahdistusta, rintakipua, halvausoireita, vakava vamma tai henkeä uhkaava tila, soita 112.
Jos sinulla on kysyttävää terveydestä, hyödynnä Sotebotti Hesteriä, jonka löydät sivun oikeasta alakulmasta. Voit arvioida tilannettasi ja tarvittaessa saat arkisin klo 7.45–14.00 yhteyden ammattilaiseen jonottamatta tekemällä oirearvion osoitteessa www.omaolo.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
Valitse oikea palvelu:
Kiireellinen asia, valitse 1
Jos olet yli 15-vuotias voit arvioida oirettasi puhelun sijaan verkossa Omaolo.-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Saat toimintaohjeet ja tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen tunnistautumalla palveluun. Saat Omaolo-palveluun linkin tekstiviestillä valitsemalla 1. Jos haluat asioida Omaolossa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.
Jos et halua asioida Omaolo palvelun kautta, odota että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.
Kiireetön asia terveysasemalla, valitse 2
Valitse oikea tiimi:
- Tiimi 1, valitse 1.
- Tiimi 2, valitse 2.
- Jos et tiedä tiimiäsi, valitse 3.
Odota, että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.
Vaihtoehtoisesti voit kiireettömässä asiassa asioida myös verkossa Maisa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)-palvelun kautta. Saat tähän ohjeistuksen ja linkin tekstiviestinä valitsemalla 4. Jos haluat asioida Maisassa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä ja voit lopettaa puhelun.
Resepteihin liittyvä asia, valitse 3
Oletko yrittänyt uusia reseptin OmaKannassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)? Saat linkin OmaKanta -palveluun valitsemalla 1. Jos haluat asioida Kanta-palvelussa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.
Ajanvarauksen peruutus, valitse 4
Voit perua aikasi helposti myös Maisa-palvelussa. Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
Äitiys- ja lastenneuvolan palvelut, valitse 5
Voit olla myös suoraan yhteydessä neuvoloiden keskitettyyn neuvontaan ja ajanvaraukseen arkisin kello 8–14. Takaisinsoittopalvelu toimii kello 8–16.
Soita 09 3105 5530 (Linkki aloittaa puhelun)
Lue lisää äitiys- ja lastenneuvolan palveluista
Hammashoidon palvelut, valitse 6
Voit varata ajan myös soittamalla myös suoraan hammashoidon asiakaspalveluun.
Kiireettömän hoidon ajanvaraukset saatavilla ma–to klo 7–18, pe klo 7–15.
Kiireellisen hoidon ajanvaraukset saatavilla arkisin klo 7–14.
Valitse oikea palvelu:
Kiireellinen asia, valitse 1
Jos olet yli 15-vuotias voit arvioida oirettasi puhelun sijaan verkossa Omaolo.-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Saat toimintaohjeet ja tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen tunnistautumalla palveluun. Saat Omaolo-palveluun linkin tekstiviestillä valitsemalla 1. Jos haluat asioida Omaolossa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.
Jos et halua asioida Omaolo palvelun kautta, odota että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.
Kiireetön asia terveysasemalla, valitse 2
Odota, että numerosi tallentuu järjestelmään. Soitamme sinulle takaisin.
Vaihtoehtoisesti voit kiireettömässä asiassa asioida myös verkossa Maisa-palvelun kautta. Saat tähän ohjeistuksen ja linkin tekstiviestinä valitsemalla 1. Jos haluat asioida Maisassa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä ja voit lopettaa puhelun. Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
Resepteihin liittyvä asia, valitse 3
Oletko yrittänyt uusia reseptin OmaKannassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)? Saat linkin OmaKanta -palveluun valitsemalla 1. Jos haluat asioida Kanta-palvelussa, sinun ei tarvitse jättää soittopyyntöä, voit lopettaa puhelun.
Ajanvarauksen peruutus, valitse 4
Voit perua aikasi helposti myös Maisa-palvelussa. Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
Äitiys- ja lastenneuvolan palvelut, valitse 5
Voit olla myös suoraan yhteydessä neuvoloiden keskitettyyn neuvontaan ja ajanvaraukseen arkisin kello 8–14. Takaisinsoittopalvelu toimii kello 8–16.
Soita 09 3105 5530 (Linkki aloittaa puhelun)
Lue lisää äitiys- ja lastenneuvolan palveluista
Hammashoidon palvelut, valitse 6
Voit varata ajan myös soittamalla myös suoraan hammashoidon asiakaspalveluun.
Kiireettömän hoidon ajanvaraukset saatavilla ma–to klo 7–18, pe klo 7–15.
Kiireellisen hoidon ajanvaraukset saatavilla arkisin klo 7–14.
Jos olet kuulovammainen henkilö tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista:
- Sotebotti Hester sivun oikeassa alakulmassa neuvoo sosiaali- ja terveydenhuoltoon liittyvissä kysymyksissä ja ohjaa tarvittaessa chatiin keskustelemaan ammattilaisen kanssa klo 7.45–14.
- Jos sinulla on uusi oire tai oireesi on pahentunut, tee oireeseesi sopiva oirearvio Omaolo-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
- Jos asiasi on kiireetön tai sinulla on kysyttävää omasta hoidostasi, lähetä viesti Maisa-palvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun).
- Soita arkisin terveysasemalle tulkin avulla vaihteen kautta. Vaihteen numero on 09 310 5015.
- Jos tilanne on kiireellinen, saat yhteyden terveyspalveluihin Päivystysavun tekstipalvelussa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun). Vaihtoehtoisesti hakeudu päivystykseen.
- Henkeä uhkaavassa tilanteessa lähetä tekstiviesti hätäkeskuksen numeroon 112.