Maisa-asiakasportaali on ruuhkautunut. Pahoittelemme, että vastaaminen kestää tavallista pidempään. Lähetäthän meille vain yhden viestin. Vastaamme viestiisi mahdollisimman pian. Jos asiasi on kiireellinen, tee oirearvio Omaolossa.

Terveysasemat ovat kiinni pääsiäisenä pe 29.3. – ma 1.4. ja auki kiirastorstaina 28.3. klo 8–16.

Uudella itsemittauspisteellämme voit tehdä terveysmittauksia itsenäisesti ennen vastaanottokäyntiä. Näin vastaanotolla jää enemmän aikaa muihin asioihin.

Lue lisää itsemittauspisteestä ja siitä, mitä mittauksia voit siellä tehdä

Vuosaaren terveysasema

Vuosaaren terveysasema palvelee Aurinkolahden, Kallahden, Keski-Vuosaaren, Meri-Rastilan ja Rastilan asukkaita.

Tällä sivulla

Kuva: Virpi Velin

Terveysasema on ensisijainen hoitopaikkasi äkillisissä ja pitkään jatkuvissa terveysongelmissa. Terveysasemalla sinua palvelee moniammatillinen tiimi.

Ota yhteyttä terveysasemalle, kun olet huolestunut terveydestäsi, sinulla on jokin äkillinen oire tai tarvitset tukea pitkäaikaisen sairauden hoidossa.

Meillä Vuosaaren terveysasemalla työskentelee muun muassa terveydenhoitajia, sairaanhoitajia, fysioterapeutteja ja lääkäreitä. Toimimme Vuosaaren terveys- ja hyvinvointikeskuksessa.

Yhteystiedot

Kahvikuja 3, 00980 Helsinki Näytä esteettömyystiedot Näytä sijainti palvelukartalla

Voimassa toistaiseksi:
- ma-pe 8.00-16.00
Pitkäperjantai: 29.3.2024 - Suljettu
2. pääsiäispäivä: 1.4.2024 - Suljettu

Takaisinsoitto on avoinna ma-to klo 8.00-16.00, pe ja pyhien aattoina klo 8.00-15.00.

suomi
PL 6250, 00099 Helsingin kaupunki

Näin saat meihin yhteyden

Kun otat yhteyttä terveysasemalle, hoitaja arvioi tilanteesi ja ohjaa sinut tarvittaessa oikealle ammattilaiselle.

On useita tapoja ottaa yhteyttä terveysasemalle. Valitse tilanteeseesi sopiva tapa.

Tärkeää on, että asioit vain yhden kanavan kautta, jotta kanavat eivät ruuhkaudu ja ammattilaiset pystyvät palvelemaan sinua nopeammin. 

Sotebotti Hesteristä saat hoito- ja toimintaohjeita sekä neuvontaa Helsingin sosiaali- ja terveyspalveluista ilman jonottamista vuorokauden ympäri, myös iltaisin ja viikonloppuisin.

Terveysasemien ammattilaiset vastaavat chatissä arkisin klo 7.45–14.  

Sotebotti on sivun oikeassa alakulmassa. 

Kun sinulla on uusi oire tai oireesi on pahentunut, tee oirearvio osoitteessa omaolo.fi. Saat ohjeita ja tarvittaessa yhteyden ammattilaiseen vuorokauden ympäri. Voit myös arvioida terveydentilaasi tekemällä terveystarkastuksen.  

  1. Tee oirearvio tai terveystarkastus netissä silloin, kun sinulle sopii.  
  2. Omaolo antaa sinulle sopivat toimintaohjeet.  
  3. Jos oireesi vaativat ammattilaisen arviota, voit lähettää täyttämäsi arvion terveysasemallesi. Oireesi perusteella vastaamme sinulle mahdollisimman pian, viimeistään vuorokauden kuluessa. Kiireellisimmät yhteydenotot ammattilainen käsittelee kahden tunnin kuluessa. 

Siirry Omaoloon(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Kiireettömissä asioissa ja käynnissä olevaa terveydenhoitoasi koskevissa kysymyksissä ota yhteyttä terveysasemalle Maisa-palvelussa. Ammattilaiset käsittelevät yhteydenottoja arkisin klo 8–16. Viestiin vastataan kahden arkipäivän kuluessa.  

  1. Kirjaudu Maisaan osoitteessa www.maisa.fi(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun) tai Maisa-sovelluksessa.  
  2. Lähetä viesti kohdasta Viestit > Lähetä uusi viesti > Hoitoon tai palveluun liittyvä viesti.
  3. Valitse aihe. 
  4. Valitse viestin vastaanottajaksi oma terveysasemasi ja kirjoita viestillesi sopiva aihe. 
  5. Kerro viestissäsi mahdollisimman tarkkaan, mistä terveydentilaasi liittyvästä asiasta on kyse. Huomioithan, että kaikki lähettämäsi viestit tallentuvat terveystietoihisi.
  6. Saat vastauksen kahden arkipäivän sisällä. 

Siirry Maisaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Terveysasemilla on käytössä takaisinsoittopalvelu. Soitathan vain yhden kerran, soitamme sinulle takaisin mahdollisimman pian. Jos takaisinsoitossa on ruuhkaa, näet siitä ilmoituksen sivun yläosassa. Soitamme sinulle takaisin yhden kerran, takaisinsoitto voi tulla myös iltaisin tai lauantaisin. Jos emme tavoita sinua, saat tekstiviestin, jossa sinua kehotetaan ottamaan yhteyttä tarvittaessa uudelleen. 

Soita 09 310 60850(Linkki aloittaa puhelun)

Katso tarkemmat ohjeet, miten terveysasemien puhelinpalvelu toimii

Kiireellisissä tilanteissa terveysasemien aukiolojen ulkopuolella soita Päivystysapuun 116 117(Linkki aloittaa puhelun)

Jos et voi asioida digitaalisesti tai soittamalla, voit tulla hoitamaan asiaasi paikan päälle aukioloaikoina. Varauduthan jonottamaan.

Näytä reitti HSL-reittioppaassa(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Voit pyytää terveysasemalta sinulle määrättyjen ja säännöllisesti käytössäsi olevien lääkitysten reseptien uusintaa kätevästi osoitteessa omakanta.fi. Lähetä uusimispyyntö hyvissä ajoin ennen lääkkeiden loppumista. OmaKannassa voit myös tarkastella omia terveystietojasi, esimerkiksi laboratoriotuloksia tai käyntitekstejä.

Asiointi OmaKannan kautta riittää. Sinun ei tarvitse enää olla yhteydessä terveysasemalle​.

Huomaa, että reseptin uusimispyynnön käsittely voi kestää 8 vuorokautta. Kiireellisimmissä uusimispyynnöissä olethan puhelimitse yhteydessä terveysasemallesi.

Siirry OmaKantaan(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Jos olet kuulovammainen henkilö tai et pysty tuottamaan puhetta, voit olla yhteydessä terveysasemalle jollakin seuraavista tavoista:

Sijainti

Kahvikuja 3, 00980 Helsinki
Sijainti kartalla - Avaa kartta suurempana(Linkki johtaa ulkoiseen palveluun)

Reitti pääsisäänkäynnille

  • Saattoliikenteen pysähtymispaikka sijaitsee sisäänkäynnin läheisyydessä (etäisyys enintään 5 metriä), josta sisäänkäynnille pääsee siirtymään sujuvasti.
  • Kulkureitti sisäänkäynnille on tasainen ja riittävän leveä sekä valaistu.

Sisäänkäynti "vaihtoehtoinen sisäänkäynti"

  • Sisäänkäynti erottuu selkeästi ja on valaistu. Sisäänkäynnin yläpuolella on katos.
  • Sisäänkäynnin ovet ovat vaikeasti havaittavat. Oven ulkopuolella on riittävästi vapaata tilaa liikkumiselle esim. pyörätuolin kanssa. Ovi aukeaa automaattisesti liikkeentunnistimella.

Sisätilat

  • Asiointipiste sijaitsee kerroksessa 5.
  • Tilassa on hissi, johon mahtuu pyörätuoli ja jonka ovi aukeaa automaattisesti. Hissin kerrosnumerot ovat sormin tunnusteltavissa. (Esteettömän hissin vähimmäismitat ovat leveys 1,1 m ja syvyys 1,4 m.)
  • Asiointipisteessä on opasteet eri tiloihin.
  • Asiointipisteessä on yli 2 cm korkeita kynnyksiä.
  • Asiointipisteen ovet erottuvat selkeästi. Lasiovissa on kontrastimerkinnät.
  • Asiointipisteen odotustilassa on vuoronumerojärjestelmä ja istuimet.
  • Asiointipisteessä on esteetön wc kerroksessa 5.