Hoppa till huvudinnehåll

Hälsostationens återuppringning är för närvarande upptagen.
Vi beklagar fördrojningen i tjänsten. Vänligen ring oss bara en gång.
Om ditt ärende är brådskande, gör en symtombedömning på Omaolo.

Söker du Nordsjö central för hälsa och välbefinnande?
Vår webbplats förnyas. Du är nu på webbplatsen för Nordsjö hälsostation. Webbsidorna för centralerna för hälsa och välbefinnande är fortfarande på de gamla webbplatserna. 

Hälsostationens återuppringning står till tjänst 12.11–31.12 mån–fre kl. 8–15.

Nordsjö hälsostation

"

Nordsjö hälsostation är belägen i Nordsjö central för hälsa och välbefinnande. Vi betjänar invånarna i Solvik, Kallvik, Mellersta Nordsjö och Havsrastböle.

Kontakta hälsostationen om du är orolig för din hälsa, får akuta symtom eller behöver stöd med vården av en långvarig sjukdom.

Här på Nordsjö hälsostation arbetar bland annat hälsovårdare, sjukskötare, fysioterapeuter och läkare.

Så här kontaktar du oss

När du kontaktar hälsostationen bedömer hälsovårdaren ditt tillstånd och hänvisar dig vid behov till den rätta yrkespersonen. Du kan ta kontakt på nätet via Omaolo eller Maisa, per telefon eller genom att komma på plats.

Mies metrossa
Photo: Jussi Hellsten

Berätta om dina symtom i Omaolo, du får anvisningar dygnet runt! Om dina symtom kräver bedömning av en yrkesperson får du kontakt med din hälsostation via Omaolo.

  1. Gör symtombedömningen på nätet när det passar dig. 
  2. Omaolo ger lämpliga anvisningar för dina symtom. 
  3. Genom att identifiera dig i tjänsten skickas din symtombedömning till hälsovårdaren, som omedelbart tar hand om ditt ärende. 

Gå till Omaolo

Stäng

Nainen tanssii
Photo: Maija Astikainen

Om du har ett ärende till din hälsostation, skicka ett meddelande eller en fråga via kundportalen Maisa. Vi besvarar ditt meddelande inom tre vardagar.

  1. Logga in på Maisa på www.maisa.fi eller på appen Maisa.  
  2. Skicka ett meddelande från Meddelanden -> Fråga om vård eller service. 
  3. Välj din hälsostation som mottagare av meddelandet och ett lämpligt ämne för ditt meddelande. 
  4. Du får svar på ditt meddelande inom tre vardagar.  

Gå till Maisa

Stäng

Hälsostationerna använder sig av en återuppringningstjänst. Vi ringer upp dig så fort som möjligt.

Ring 09 310 60850

Stäng

Under hälsostationens öppettider kan du också komma och sköta dina ärenden på plats. Vi rekommenderar att du ringer först. Ring i synnerhet om du har influensasymtom. 

Ring Jourhjälpen på 116 117 vid brådskande situationer. 

Gå till Reseplaneraren

Stäng

Kontaktuppgifter

Kaffegränden 3 00980 Helsingfors

+358 9 310 60850
öppet mån-fre 08-16
PB 6250, 00099 Helsingfors stad

Rutten till huvudingången

  • Hållplatsen för skjutstrafik ligger i närheten av ingången, på en plats varifrån det är lätt att ta sig till trottoaren.
  • Rutten till ingången är jämn och tillräckligt bred samt belyst.

I lokalen

  • Servicepunkten finns på plan 5.
  • Lokalerna har en hiss med plats för en rullstol med en automatdörr. Hissens nummerknappar kan avläsas med fingrarna. (Minimimåtten för en tillgänglig hiss är bredd 1,1 m och djup 1,4 m.)
  • Vid servicepunkten finns skyltar till olika lokaler.
  • Vid servicepunkten finns trösklar som är över 2 cm höga.
  • Dörrarna vid servicepunkten är lätta att urskilja. Glasdörrarna har kontrastmarkeringar.
  • I servicepunktens väntrum finns ett könummersystem och stolar.
  • Vid servicepunkten finns en tillgänglig toalett på plan 5.

Ingången "alternativ ingång"

  • Ingången är lätt att urskilja och belyst. Ingången har ett tak.
  • Dörrarna vid ingången är svåra att överblicka. Utanför dörren finns tillräckligt med fritt utrymme för att röra sig t.ex. med rullstol. Dörren öppnas automatiskt med en rörelsedetektor.
Stäng