I slutet av mars inför Helsingfors stads Hjälpmedelstjänster ett nytt informationssystem som möjliggör en mer funktionell helhet av hjälpmedelstjänster.
Personalen vid hjälpmedelstjänsterna går igenom en utbildning i användning av det nya systemet på cirka tre veckor 28.2–18.3.2022. Utbildningen av personalen påverkar hjälpmedelstjänsternas öppettider.
Verksamhetspunkten i Kånala (Rosasvägen 18) och telefontjänsten (09 310 47589) ger service under utbildningarna med avvikande öppettider 28.2–18.3.2022. Efter införandet återgår Hjälpmedelstjänsterna till ordinarie öppettider från måndagen den 21 mars.
Avvikande öppettider i februari–mars (28.2–18.3)
- måndagar kl. 8–16
- tis.–tors. kl. 10–16
- fredagar kl. 10–14
Öppettider från 21.3:
- mån.–tis. kl. 8–16
- ons.–tors. kl. 9–17
- fredagar kl. 10–14
Kontaktuppgifter:
Besöksadress: Rosasvägen 18, 00390 Helsingfors
Kundtjänst och underhåll, tfn: 09 310 475 89
E-post: sote.apuvalinepalvelut(at)hel.fi Obs! Endast allmänna förfrågningar via e-post, anslutningen är inte säker.
Webbplats och tidsbokning för underhåll
Hjälpmedelstjänsternas webbplats
Elektronisk tidsbokning för grundläggande underhåll(Länk leder till extern tjänst)
Hjälpmedelstjänsterna är avsedda för vuxna Helsingforsbor (personer över 16 år)
med nedsatt funktionsförmåga. Hjälpmedlet lånas alltid för personligt bruk. De
hjälpmedel som lånas är i regel begagnade och ordentligt rengjorda och
underhållna hjälpmedel. Servicen som Hjälpmedelstjänsterna ger är avgiftsfri
för klienten.
Bild: Virpi Velin