THL reder ut servicekvaliteten  på hälsostationerna 25.4 -13.5.

Hälsostationerna i Helsingfors samlar information om kundernas erfarenheter och hur nöjda de är med betjäningen under tiden  25.4.-13.5.

Hälsostationerna i Helsingfors samlar information om kundernas erfarenheter och hur nöjda de är med betjäningen under tiden  25.4.-13.5. Enkäten hör till THL:s nationella hälsostationsundersökning som görs vartannat år. 

Du kan delta i enkäten om du besöker hälsostationen under tiden 25.4 - 13.5. Du får instruktioner för att svara på din egen hälsostation. Du kan få en inbjudan till enkäten med ett SMS, om du har besökt hälsostationen medan enkäten pågår och samtyckt till att SMS skickas.

Svaren behandlas anonymt och konfidentiellt. Vi använder resultaten från enkäten för att utvärdera och utveckla våra egna tjänster. THL analyserar resultaten nationellt och använder informationen för forskning och utvärdering av tjänster. THL publicerar enkätens riksomfattande resultat på sin webbplats.

Nyhetens innehåll har ändrats 2 Maj för att bättre
informera om THL:s enkät. Nyhetens ursprungliga rubrik var Hjälp oss att förbättra
vår service vid hälsostationerna - besvara enkäten senast 27.5.