Tällä sivulla
- Ladataan sisällysluetteloa
Brändikonsepti
Brändikonsepti kiteyttää Helsingin brändin ja antaa vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Mihin pyrimme?
- Millainen brändi haluamme olla?
- Mihin haluamme, että brändimme yhdistetään?
- Mistä meidät tunnistaa?
- Miten brändi käyttäytyy johdonmukaisesti ja tunnistettavasti?
Mistä Helsinki tunnetaan?
Helsingin brändin kulmakivet kertovat, mistä Helsinki tunnetaan. Helsingin brändi huokuu Helsingin omaleimaisuutta sekä elämyksiä, mutta brändi vahvistaa myös kaupungin palvelupuitteita sekä roolia maailmanlaajuisten ongelmien ratkaisijana. Helsinki on:
Vapaa
Yhdenvertaisessa kaupungissa ihmiset ja yritykset ovat tervetulleita ja luottavat toisiinsa. Täällä on vapaus elää omannäköistä elämää.
Urbaanin villi
Helsingissä on tilaa hengittää ja latautua: kontrastien kaupungissa urbaani syke ja kesyttämättömän luonnon rauha ovat lähellä.
Ihmeellinen
Helsinkiläiset ja vierailijat aistivat läpi vuodenaikojen kaupungin omaperäistä, ja joskus outoakin tunnelmaa.
Kestävä
Vahvuutemme on periksiantamaton sitkeys luoda yhdessä vaikuttavaa ja kestävää kasvua ja ratkaisuja koko maailman hyväksi.
Toimiva
Rakennamme kompaktia ja fiksua kaupunkia, jossa on hyvä elää ja vierailla kun voi luottaa, että asiat toimivat luotettavasti.
Helsingissä jokaisella on mahdollisuus mahdollisimman hyvään ja kestävään elämään.
Luonnon rauhaa ja urbaania sykettä, innostuneita ihmisiä sekä vapaus omannäköiseen
arkeen ja juhlaan.
Helsinki – Hyvän elämän tekijät
Helsingissä me rakennamme yhteistyöllä, optimistisesti ja sisukkaasti entistäkin toimivampaa kaupunkia ja kestävämpää arkea.
Onneksi on:
- vapaa ja yhdenvertainen paikka, jossa jokainen voi tavoitella omia unelmiaan ja elää omannäköistään elämää.
- ihmeellisiä ja ilahduttavia asioita, jotka kohottavat arkea ja antavat tilaa hengittää.
- urbaani, sykkivä, elämyksellinen kaupunki ja sen lomassa kukoistava luonto.
Mikä on arvolupaus?
Emme voi tietää, mikä tekee juuri Barbaran, Timon, Ashurin tai 658 797 muun helsinkiläisen onnelliseksi, mutta puitteet voimme ainakin laittaa kuntoon. Suunnittelemme ja kehitämme kaupunkia, jossa jokainen voi elää hyvää elämää; vapaata, omannäköistä ja sellaista, jossa valintoja ei tarvitse tehdä akselilla joko-tai vaan sekä-että.
Arvolupaus palvelee koko brändikonseptin kokoavana ilmaisuna
- Se antaa suunnan ja tavoitteen bränditekemiselle
- Se inspiroi ja kiteyttää helsinkiläisen elämäntavan pintaa syvemmin
- Siinä on syvempi merkitys ("purpose")
Arvolupauksen käyttötapoja
- Kantava ajatus luovan idean takana
- Otsikko tai osa sitä
- Esiintyy tekstissä
- Allekirjoittaa viestin
-
Arvolupauksesta ja brändikonseptista jatkumona voimme määritellä sloganin tai päätyä käyttämään arvolupausta sloganina (tässä vaiheessa emme ole päättäneet käyttää sloganina)
Millainen Helsinki on?
Ilahduttava kumppani
Helsinki kasvaa, kehittyy ja innostaa yhteistyöhön.
Sisukas ratkaisija
Helsinki tekee aktiivisesti valintoja kestävän arjen eteen.
Rohkea optimisti
Helsinki on positiivinen edelläkävijä, joka haastaa myös muita toimimaan rohkeasti.
Miten Helsinki puhuu?
Inhimillinen
Viestimme selkeästi ja otamme vastaanottajan näkökulman myötätuntoisesti huomioon.
Avoin
Ilmaisumme on rehellisestä ja läpinäkyvää, mikä tekee meistä helposti lähestyttävän.
Eloisa
Värikäs monimuotoisuus ja rakkaus kotikaupunkiin saavat kuulua puheessamme.
Katso: Helsingin brändikonseptin esittelyvideo
Tutustu Helsingin päivitettyyn brändikonseptiin katsomalla tämä video. Sillä esitellään Helsinki-brändin arvolupaus ja kulmakivet, Helsingin brändipersoona sekä Helsingin äänensävy.
Video on tekstitetty suomeksi. Kesto 3 minuuttia